• 1401/03/04 - 10:00
  • - تعداد بازدید : 91
  • - تعداد بازدیدکننده : 91

حفظ قرآن کریم حافظه‌ام را قوی کرد

شرکت‌کننده مسابقات حفظ 10 جز قرآن کریم گفت: با اشاره به اینکه قرآن آثار و برکات زیادی در زندگی افراد دارد، گفت: حفظ قرائت قرآن کریم آثاری همچون افزایش حافظه را به دنبال دارد و در مقایسه با افراد عادی کسانی که بیشتر با قرآن انس دارند، دارای حافظه قوی‌تری هستند و من هم این حافظه قوی را در با عنایت خدا و به واسطه حفظ قرآن دارم.

​نرگس صادقی‌فر شرکت کننده حفظ ۱۰ جزء سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری، با بیان اینکه فعالیت قرآنی را از سن ده سالگی آغاز کردم، اظهار کرد: دانشجوی علوم پزشکی همدان هستم و در رشته حفظ ۱۰ جزء شرکت کردم.


وی ادامه داد: در مسابقات امام علی(ع) موفق به کسب رتبه سوم، در مسابقات دانش آموزی کشوری رتبه چهارم و مسابقات کشوری جامعه القرآن موفق به کسب رتبه سوم و در مسابقات استانی اوقاف هم حائز رتبه شدم.


صادقی فر افزود: از دوران کودکی عشق به حفظ قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در من وجود داشت و در کنار این علاقه شخصی تشویق و حمایت خانواده هم این انگیزه را در من تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه قرآن آثار و برکات زیادی در زندگی افراد دارد، اضافه کرد: نه فقط حفظ بلکه قرائت قرآن کریم آثاری همچون افزایش حافظه را به دنبال دارد و در مقایسه با افراد عادی کسانی که بیشتر با قرآن انس دارند، دارای حافظه قوی‌تری هستند.

https://qom.ac.ir/Notifications/gallary/1968/f9229b59-f992-4052-9e80-fe8a635469d8.jpg
این شرکت‌کننده مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان اطلاع رسانی جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت : اطلاع رسانی‌ها به موقع و از طریق فضای مجازی و پیام رسان ایتا بود و اسکان و سرویس برای انتقال به محل مسابقات به موقع انجام شد.


صادقی فر تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در طول ترم درگیر درس هستند و فرصت نمی‌کنند به حفظ قرآن بپردازند و یا حداقل مرور کمی دارند، این مسابقات انگیزه‌ای می‌شود که خودشان در رشته حفظ تقویت کنند. به شخصه برگزاری مسابقات را انگیزه‌ای برای مرور می‌دانم.
وی فضای مجازی را یکی از عوامل بی‌توجهی جوانان به قرآن دانست و عنوان کرد: تبلیغ و فعالیت قرآنی در فضای مجازی و رسانه‌ها در راستای جذب جوانان به قرآن بسیار اندک است در حالیکه از آن طرف دشمن برای جذی جوانان به انحرافات گام‌های محکمی برمی‌دارد.


متسابق حفظ 10 جز گفت: اگر شرایط ثبت نام برای شرکت در مسابقات برداشته شود افراد بیشتری می‌توانند شرکت کنند، هم‌چنین گاهی اوقات به دلیل تبلیغات اندک، افراد در جریان اطلاع رسانی‌های ثبت نام مسابقات قرار نمی‌گیرند یا موفق به ثبت نام در سایت نمی‌شوند.

  • گروه خبری : فرهنگی,اخبار
  • کد خبر : 2767