• 1401/02/08 - 12:00
  • - تعداد بازدید : 85
  • - تعداد بازدیدکننده : 85

استاندار قم: دانشجویان ورود جدی تری به عرصه مطالبه گری داشته باشند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در نشستی با تشکل های دانشجویی استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه مسائل و مشکلات موجود باید به استناد قانون حل شود، عنوان کرد:همین امر موجب می شود تا حل مسائل و مشکلات کمی زمان بر شوند؛ چرا که به هرحال آیین نامه های بالادستی وجود دارد که بر سرعت روند مشکل تاثیرگذارخواهد بود.

وی افزود: ما به دنبال رفع مسئله و مشکل هستیم، حتی اگر حل آن، رفع مشکل از یک نفر کند، برای ما اهمیت خواهد داشت؛ هرچند که در سطح کلان مسائل نیز در سطح استان، کارهای زیادی انجام شده است که آن نیز در جای خود اهمیت دارد.
استاندار قم گفت: بحث انتصابات در استان، از مسائلی است که دو طرفه است که یک طرف آن استانداری و طرف دیگر آن وزارت خانه ها هستند.
وی بیان کرد: در این مدت زمانی که کار استانداری به ما واگذارشده است ، یکی از اتفاقاتی که با آن روبرو بوده ایم شکایات و گلایه های مردمی است که تاحد توان سعی کرده ایم آن ها را پیگیری و برطرف کنیم، اما بازهم در این راه نیاز جدی به مساعدت تشکل های دانشجویی داریم.
استاندار قم بیان کرد: مسائل و مشکلات زیادی هم باقی مانده که باید انجام شود؛ در این راستا اقدامات ما هدفمند است و باید با برنامه ریزی جلو رود و به سرعت نمی توان آن را انجام داد، بخشی از آن را دولت قبل انجام داده است ولی کامل نیست، برای مثال در حوزه ی صنعت، اول باید موضوع اشتغال را حل کرد، گاهی این مسائل یکدیگر را نقض می کند و ما باید سعی کنیم بینشان پیوستگی ایجاد کنیم، مثلاً در حوزه ی زیست محیطی اصرار داریم که صنایع آلاینده در قم ایجاد نشود و اساساً زیست بوم و اقلیم قم پاسخ نمی دهد، همچنین در این زمینه ما اصرار بر صنایع فرهنگی داریم.
شهرک چاپ و نشر قم سه سال منتظر یک تصمیم بود
وی افزود: شهرک چاپ و نشر قم قریب به سه سال منتظر یک تصمیم بود که هرکسی قبل از ما می توانست آن را انجام دهد اما این کار را انجام نداده بودند، ما توانستیم در زمان کوتاه در این خصوص تصمیم گیری کنیم البته نه به این معنا که تصمیم با عجله و خالی از مبانی علمی باشد؛ متاسفانه ما با انبوهی از پرونده هایی روبرو هستیم که همه ی مسیر هایش طی شده اما یک سال و نیم است که در استانداری تنها منتظر یک امضا است.
شاهچراغی در رابطه با بافت شهری قم گقت: قریب یک دهه است که محله ها این مشکل ها را دارد و خروجی ده روز قبل از دولت نبوده است که ما هم ده روزه آن را حل کنیم، گرچه در سفر دولت اتفاقاً تصمیم به حل آن گرفته شده است و سفر رئیس جمهور به قم یکی از سفر های خوب در بین استان ها بود زیرا به این نوع مشکلات توجه شده و در رسانه ها هم منتشر شد؛ در این راستا مجوزاتی اخذ شده است که ناظر بر اصلاح محله های کم برخوردار و بافت های فرسوده وحاشیه نشینی بوده است.
وی ادامه داد: برای مثال اسماعیل آباد در کنار خیابان شهر قائم، سال هاست که به همین شکل مانده است و مطالبه رهبری هم بوده است که مشکلش حل شود و ما این را در یک مسیر درست قرار داده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد، پیرامون بافت های فرسوده و خانه های زیر دکل نیز ، برنامه ریزی هایی انجام و جدول تنظیم شده است.
استاندار قم مطرح کرد: زمین در جمهوری اسلامی متعلق به سازمان ملی مسکن است و کسی در دولت اختیار واگذاری یک متر زمین را هم ندارد و اگر هم دستوری داده می شود باید از این مسیر سازمان ملی مسکن عبور کند که ما آن را پیگیری کرده و اختیاراتش را کسب کرده ایم؛ دولت قریب به صد و سه هکتار زمین را به رفع همین مسائلی که اشاره شد اختصاص داده است که این مسائل ذکر شده آثار مستقیمی با مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد.
دانشجویان ورود جدی تری به عرصه مطالبه گری داشته باشند
شاهچراغی عنوان کرد:در مورد مطالبه گری دانشجویان نیز، خود دانشجویان نیز باید جدی تر ورود کنند و همانطور که دانشجویان گاهی فکر می کنند ما وعده های خود را فراموش می کنیم، ما نیز گمان می کنیم بعضی از دانشجویان فراموش می کنند که باید اصرار بر چنین موضوعاتی داشته باشند.
استانداری قم، تنها یک طرف تصمیم گیرنده انتصابات استان است
وی به برخی انتقادات دانشجویان در رابطه با انتصابات اشاره کرده و گفت: گاهی می شود که ما در انتصابات تصمیم گیر نیستیم، درحالی که ما جزء کسانی هستیم که ایده داریم و از مشکلات نیز باخبر بوده و در همه ی انتصاباتمان خودمان تصمیم گیرنده هستیم.
استاندار قم تصریح کرد: بعضی از کلنگ زنی هایی که در یک سال قبل از این دولت توسّط نهادهای انقلابی در این استان زمین خورده بود و آجری بر روی آجر گذاشته نشده بود در مدیریت جدید بعضی از مدیران که جهادی و دغدغه مند عمل می کنند و وقت می گذارند وارد مسیر اجرای آن ها شدند؛ ما در بعضی از ادارات نیز مسیرمان همین است و شاید رسیدن به آنچه مطلوب است زمان بر باشد اما کار، شروع شده است، همچنین ما اصرار بر فعالیت گروه های جهادی در استان داشته و در نظر داریم تا گروه های جهادی بر خود استان قم تمرکز کنند.​

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 2819

تصاویر