• 1403/03/26 - 16:38
  • - تعداد بازدید : 80
  • - تعداد بازدیدکننده : 66

دانشگاه قم، هسته‌ای پیشرو در بین 53 هسته گزینش وزارت علوم

دکتر ظروفی گفت: از جمله اقدامات هسته گزینش ایجاد جلسات هم‌اندیشی مدیران هسته‌های اجرایی گزینش و تاکید بر انتقال شفاف و واضح رسالت هسته گزینش به مخاطبین و تقویت جایگاه گزینشی هسته‌ها با وضع قوانین و مقررات لازم در تمامی بخش‌ها بوده که با توجه به رعایت این مسائل، دانشگاه قم جزو هسته‌های پیشرو و فعال در بین 53 هسته وزارت علوم شناخته شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم دکتر سعید ظروفی ، مدیرکل هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مدیران مناطق و کارشناسان سامانه جامع هسته‌های گزینش کارکنان (مناطق 4، 5، کاشان و سمنان) که صبح شنبه 26 خردادماه در دانشگاه قم برگزار شد عنوان کرد: در هسته گزینش نیاز است که در هر شرایط، حرکتی رو به جلو با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور شهید داشته باشیم.

وی افزود: از تاکیدات رئیس جمهور شهید ایران اسلامی، همواره مسئولیت‌پذیری در باب احیای گزینش در بخش‌های مختلف، عدالت‌محوری، شایسته‌سالاری، خدمت‌گزاری، اخلاص در خدمت، و احیا و ایجاد امید در بین اقشار مردم بود و ما نیز در این راستا تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم رهرو راه خادمین راستین جامعه باشیم.

دکتر ظروفی بیان کرد: هیئت مرکزی وزارت علوم به عنوان پرجمعیت‌ترین هیئت مرکزی گزینش به شمار می‌رود و در 53 هسته گزینشی در دانشگاه‌های مادر استان‌ها با 265 عضو و مدیر هسته و 720 کارگزار، مشغول به فعالیت است.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم ادامه داد: از جمله اقدامات هسته گزینش ایجاد جلسات هم‌اندیشی مدیران هسته‌های اجرایی گزینش و تاکید بر انتقال شفاف و واضح رسالت هسته گزینش به مخاطبین و تقویت جایگاه گزینشی هسته‌ها با وضع قوانین و مقررات لازم در تمامی بخش‌ها بوده که با توجه به رعایت این مسائل، دانشگاه قم جزو هسته‌های پیشرو و فعال در بین 53 هسته وزارت علوم شناخته شد.

وی گفت: در سال گذشته در حوزه بازرسی و ارزیابی عملکرد هسته‌ها از ۲۰ هسته و سازمان تابع، در جهت رفع نواقص و تقویت عملکرد هسته بازرسی‌هایی صورت گرفت. در بحث تعیین صلاحیت‌ها نیز در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰ درصد اعضا و مدیران ما جابه‌جایی داشتند که این اعضای جدید نیازمند دوره‌های آموزشی، تشکیل پرونده و طی مراحل اداری و آموزشی هستند. البته لازم به ذکر است در سال گذشته ۲۴ عنوان دوره آموزشی در سطح هیئت‌های مرکزی برگزار شد.

 دکتر ظروفی اشاره کرد: در ضوابط و معیارها نیز در دستورالعمل تحقیق اصلاحات جدیدی ایجاد شده و در مصاحبه نیز اصلاحاتی ایجاد خواهد شد. همچنین در قالب ۱۸ بند نظرات اصلاحی از سوی ما به وزارت علوم ابلاغ شده و ان‌شاءالله ابلاغات جدید هم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم تاکید کرد: مدیران هسته‌ها موظف هستند هر شش ماه یک‌بار جلسات هم‌فکری و هم‌اندیشی و هم‌افزایی با مدیران حراست و بخش‌های مرتبط داشته باشند تا بتوانیم به سمت جامعه اسلامی پیش برویم. البته شخص خود جناب وزیر در جریان تمام اتفاقات هسته‌های گزینش هستند و در بخش‌های مختلف از زحمات تمام همکاران تقدیر و تشکر ویژه دارند. امید است که با کار مخلصانه بتوانیم تأثیرگذار و خادم ملت شریف ایران اسلامی باشیم.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 3965