• 1402/04/12 - 21:01
  • - تعداد بازدید : 114
  • - تعداد بازدیدکننده : 114
رییس دانشگاه قم:

نشاط جسمی سبب نشاط روحی و کاری می‌شود

رییس دانشگاه قم با اشاره به لزوم ترویج ورزش همگانی و حرفه­ای در سطح جامعه و دانشگاه قم گفت: نشاط جسمی سبب نشاط روحی و کاری می‌شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه در جلسه بدرقه آقای علی سهرابی از ورزشکاران کوهنورد دانشگاه که عازم فتح قله​ لنین در آسیای مرکزی است گفت: این جلسه یک جلسه خوب و با نشاطی است و امیدواریم پرچم قم و دانشگاه قم چه در بعد سخت‌افزاری و چه در بعد نرم‌افزاری در جهان بدرخشد.

وی همچنین با تشکر از تلاش‌های اداره کل تربیت بدنی استان قم در حوزه ترویج ورزش افزود:: حرکت آقای سهرابی حرکت امیدبخشی در جامعه و دانشگاه در جهت ترویج ورزش است، زیرا نشاط جسمی سبب نشاط روحی و کاری می‌شود.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: در فضیلت کوه و کوهنوردی آیات و احادیث فراوانی داریم که می‌طلبد یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه قم و اداره کل ورزش و جوانان استان باشد.

دکتر شریفی ضمن تشکر مجدد از اداره کل ورزش و جوانان استان قم و همچنین آرزوی سلامتی برای آقای سهرابی گفت: نقش آفرینی ورزش در دنیا مهم است اما متاسفانه در کشور ما اهمیت آن کم است که با فضای ایده‌آل و فرهنگ ایرانی و اسلامی فاصله زیاد دارد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز در ارتباط فرهنگ، اقتصاد، سیاست، فلسفه و اخلاق با ورزش کار شده است اضافه کرد: پیشنهاد من افزون بر کارهای عملیاتی، کارهای بنیادی یا مطالعاتی در حوزه ورزش است و بعضی مسائل مانند الهیات ورزش مورد توجه قرار گیرد که سبب ورود حوزه نخبگانی به ورزش می‌شود.

 رئیس دانشگاه قم ادامه داد: در دنیای امروز مسئله امنیت، سیاست و جامعه با ورزش گره خورده است همچنین اقتصاد ورزش گردش مالی بسیار زیادی دارد که نشانگر آن است که تمام زمینه‌های زندگی با ورزش گره خورده است و ترویج آن در جامعه سبب نشاط می‌شود لذا دانشگاه قم در حوزه‌های تحقیقاتی و عملیاتی آمادگی خود را جهت ترویج ورزش حرفه‌ای و همگانی اعلام می‌دارد.​

  • گروه خبری : ورزشی,اخبار
  • کد خبر : 452