• 1403/03/26 - 20:44
  • - تعداد بازدید : 202
  • - تعداد بازدیدکننده : 172

برای حرکت صحیح یک دستگاه باید به منابع انسانی آن ارزش نهاد

دکتر شربتی گفت: برای حرکت چرخه‌ای یک دستگاه باید به منابع انسانی آن ارزش نهاد و ابتدا باید دانست که این منابع انسانی را چگونه باید جذب کرد؛ که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مسئله را به وسیله هسته گزینش حل کرده‌است.

دکتر شربتی معاون اداری و مالی دانشگاه قم نیز در ادامه این نشست به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: ما در معاونت اداری مالی همواره به‌دنبال تأمین منابع و در دستگاه‌ها به دنبال تامین نیروی انسانی ماهر و کارآمد هستیم. نیروی انسانی یک عامل ئیشران در سازمان بشمار می رود. ارزش نیروی انسانی باارزش منابع مادی هر دستگاه برابری می‌کند و اگر نیروی انسانی خوب وجود نداشته باشد منابع مادی هم به کار نیامده و ارزشی نخواهد داشت.  
 وی افزود: برای حرکت چرخه‌ای یک دستگاه باید به منابع انسانی آن ارزش نهاد و ابتدا باید دانست که این منابع انسانی را چگونه باید جذب کرد؛ که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مسئله را به وسیله هسته گزینش حل کرده‌است. در دستگاه دولتی هم اگر کاری عقب بماند به‌خاطر همان منابع انسانی است و این منابع انسانی را هسته‌های گزینش برای دستگاه‌ها به وجود آورده و تقویت می‌کنند. پس وظیفه مهم و اثرگذاری بر عهده‌ی هسته‌های گزینش است.  
 معاون اداری و مالی دانشگاه قم توضیح داد: در حوزه دانشگاه قم هسته گزینش بسیار نحیف است اما کار بسیار بزرگ و زیادی دارد؛ چرا که گزینش تمام منابع انسانی دانشگاه‌های سطح استان، توسط هسته گزینش دانشگاه قم انجام می‌شود و در این راستا ما به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم. لذا اگر شرایطی فراهم شود که یک چارت خاص برای همین ۵۳ دانشگاه مادر، در نظر گرفته و ابلاغ شود و تأمین لیست‌های سازمانی آن نیز توسط خود وزارت علوم صورت پذیرد می‌توان اثرگذاری بهتر و مفیدتری داشت؛ چرا که در حال حاضر صلاحیت‌ها باید براساس علم روز سنجیده شود و لازمه آن چارت سازمانی به‌روز و نگاهی عمیق‌تر است.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 3967