• 1401/03/10 - 15:00
  • - تعداد بازدید : 92
  • - تعداد بازدیدکننده : 92

جشن «سال جهانی علوم پایه» در دانشگاه قم برگزار شد

به همت دانشکده علوم پایه جشنی به مناسبت سال جهانی علوم پایه با سخنرانی ریاست دانشکده، موسس دانشکده علوم پایه دانشگاه قم و یکی از اعضای هیات علمی دانشکده با حضور دانشجویان برگزار شد.

​​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، در ابتدای مراسم دکتر احمد فقیهی، رییس دانشکده علوم پایه، با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) به تاریخچه و اهداف علوم پایه پرداخت و گفت: علوم پایه نقطه پرش پیشرفت پایدار و توسعه مداوم است، در این عرصه می توان به صورت بنیادی به [ارتباط] علم با ثروت بپردازیم ولی یک چالش اساسی وجود دارد؛ نبود بازار کار که انشاءالله حل خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پایه علت وجود برخی از مشکلات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گرایش‌های علوم پایه را هم‌راستا نبودن سیاست‌های کلان آموزشی دانست و افزود: برخی دیگر از مشکلات این عرصه پایین بودن سطح علمی آموزش‌ها و آزمون‌ها است.

در ادامه مراسم با سه تن از کارآفرینان فارغ‌التحصیل از دانشگاه قم به صورت مجازی گفتگو شد که می توان از مهمترین نکات این مصاحبه به مواردی از قبیل فهمیدن عمیق دروس دوران کارشناسی، مسلط بودن به مفاهیم و مطالعه خارج از درس، اشاره کرد .

میهمان دیگر این مراسم دکتر جعفر محمودی، عضو هیات علمی و از اعضای هیات امنا دانشگاه قم بود که با موضوع طرح ملی میعان‌سازی هلیوم سخنرانی کرد.

دکتر محمودی به معرفی علم کرایوژنیک پرداخت و افزود : مهمترین بخش این علم، هلیوم مایع و شبیه‌سازی فضایی است؛ در شبیه‌سازی فضایی محفظه‌هایی طراحی می‌شود که می‌توان فضاپیماها و کاوشگرهای فضایی را در آن تست کرد، علت این اتفاق خلا بسیار بالای خارج از جو است.

سخنرانی علمی دکتر نسرین زهره، عضو هیات علمی رشته شیمی، اجرای سرود، مسابقه و قرعه‌کشی ازمیان حضار و اهدای هدیه از دیگر بخش‌های جشن سال جهانی علوم پایه بود.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 2652
کلمات کلیدی