• 1402/08/04 - 06:00
  • - تعداد بازدید : 119
  • - تعداد بازدیدکننده : 118

شبکه آب دانشگاه قم شست‌وشو شد

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و ‌فاضلاب استان قم گفت: شبکه آب دانشگاه قم شبکه مطلوبی است، اما جهت جلوگیری از آلودگی‌های ثانویه عملیات شست‌وشو این شبکه انجام شد.

مهندس انصاری در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم عنوان کرد: شست‌وشو شبکه و مخزن دانشگاه امروز شروع با استفاده از کلر مادر انجام شد و با این محلول هم کل شبکه دانشگاه شست‌وشو و هم مخزن بالا که آبگیری از آن انجام می‌شود گندزایی خواهد شد.

وی افزود: بعد ازاینکه عمل گندزدایی در سیستم آبرسانی دانشگاه به طور کامل یعنی هم مخزن و هم شبکه توزیع انجام شد، در مرحله بعد آب شبکه بهداشتی شهر باز می‌شود و تمام شبکه را با آب شبکه تخلیه می‌دهیم و در نهایت آب در شبکه وارد می‌شود و مخزن‌ها از مدار خارج می‌شوند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و ‌فاضلاب استان قم تصریح کرد: سپس همکاران ما به داخل مخزن می‌روند و داخل مخزن با واترجت به طور کلی شست‌وشو داده می‌شود، در نهایت نیز از آب نمونه برداری می‌کنیم و نمونه به آزمایشگاه برده می‌شود تا آزمون‌های شیمیایی و میکروبی روی آب انجام شود.

انصاری گفت: به طور کلی شرکت آب و فاضلاب و مرکز بهداشت به صورت روتین نمونه برداری انجام می‌دهند و روزانه، کلرسنجی، آزمون‌های میکروبی و شیمیایی صورت می‌گیرد؛ این عملیاتی هم که در دانشگاه قم انجام شد یک عمل متعارفی است که انجام می‌شود تا از آلودگی‌های ثانویه پیشگیری شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و ‌فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: شبکه آب دانشگاه، شبکه مطلوبی است و تصفیه‌خانه‌ای که احداث کرده است از جهت مسئله زیست محیطی عالی است، و هیچگونه مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: این عملیات شست‌وشو نهایتا تا پایان امروز به انجام خواهد رسید و شبکه به حالت اولیه برمی‌گردد.

 

  • گروه خبری : رفاهی,اخبار
  • کد خبر : 865
کلمات کلیدی