• 1402/09/06 - 10:00
  • - تعداد بازدید : 124
  • - تعداد بازدیدکننده : 124

مجاهدت علمی همراه با توسل به خداوند و اولیای الهی، موفقیت می آفریند​

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: مجاهدت های علمی یک روی سکه موفقیت است و روی دیگر آن توسل به خداوند و اولیا است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضا نوروزی  امروز دوشنبه، در دسته عزاداری که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برپا شد، عنوان کرد: عزاداری و سوگواری برای ائمه فرهنگی را در جامعه و دانشگاه به‌عنوان جامعه علمی رواج داده است، گاهی ممکن است برخی فکر کنند که در فضای دانشگاه نیازی به این سوگواری‌ها نیست در حالی که یک مکتب متعالی پشت این حرکت ها ترویج می‌شود و اگر هر روز بر جامعه جهانی قدرت مقاومت را می‌بینیم تأثیر همین مکتب‌ها است.

وی ادامه داد: تلاش علمی، مجاهدت و مدیریت جهادی یک روی سکه موفقیت است اما روی دیگر اتصال به خداوند و اولیای الهی است که منحصر به جامعه خارج از دانشگاه نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم افزود: شهید سلیمانی یک الگوی موفق است که در میدان مبارزه و در همه‌ی بزنگاه‌ها از توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها استفاده می‌کند که البته و این امر تنها به سردار سلیمانی نسبت داده نمی‌شود بلکه تمامی شهدا این‌گونه بودند و تنها مختص میدان جنگ هم نیست و در میادین دیگر نیز می‌توان از طریق این توسل به موفقیت رسید.

دکتر نوروزی بیان کرد: امروز فضای غرب سکه یک‌طرفه است که انسان را به‌جایی رسانده که چند هزار زن و کودک در غزه کشته می‌شود و هیچ ندایی از حقوق بشر برنمی‌خیزد جهان اگر فقط نگاه مادی داشته باشد به این مرحله خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بحث آزادی زنان مطرح شد اگر آزادی مانند مسیر آزادی زنان غربی است ارزشی ندارد الگوی ارزشمند حضرت فاطمه سلام الله به عنوان نمونه بارز یک بانوی کامل در جهان اسلام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در پایان تصریح کرد: الگوی جامعه ما مشخص است نه عالم را یک‌سویه می‌بیند نه به بهانه آخرت از کارهای روزمره خود باز می‌ماند و این الگوی یک زن موفق اسلامی است که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به حضرت فاطمه(س) اشاره کرد.

  • گروه خبری : فرهنگی,اخبار
  • کد خبر : 827
کلمات کلیدی