• 1402/08/07 - 08:00
  • - تعداد بازدید : 122
  • - تعداد بازدیدکننده : 122

​ بیست‌ونهمین کنفرانس شیمی آلی ایران در دانشگاه قم برگزار می‌شود​

​دانشگاه قم میزبان بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران، خواهد بود

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر علی احسانی مدیر پژوهشی دانشگاه قم در نشست خبری بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی عنوان کرد: گروه شیمی دانشگاه قم تصمیم گرفته است تا با همکاری انجمن شیمی ایران بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران را به میزبانی دانشگاه قم برگزار کند.

وی افزود: دستاورد این کنفرانس‌ها بسیار است؛ مهم‌ترین دستاورد آن ارتباط حضوری بین پژوهشگران و اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردهای دنیا در زمینه شیمی است، بنابراین برای کسانی که دنبال علم شیمی و صنعت هستند بسیار مفید است.

مدیر پژوهش دانشگاه قم ادامه داد: به‌دلیل این‌که شیمی ارتباطی تنگاتنگ با صنایع دارد اهالی صنعت نیز در این کنفرانس‌ها حضور پیدا می‌کنند که خوشبختانه در این دوره با میزبانی دانشگاه قم وزارت دفاع نیز استقبال خوبی شده و شرکت‌کنندگانی از این وزارت در کنفرانس حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست دکتر مصطفی کیامهر دبیر علمی بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران عنوان کرد: بیست و هشتمین کنفرانس شیمی آلی ایران سال قبل در پژوهشگاه شیمی ایران به‌صورت مجازی برگزار شد و در واقع پس‌از پاندمی کرونا اولین کنفرانسی است که به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران به همت دانشگاه قم و با همکاری انجمن شیمی ایران در تاریخ دهم، یازدهم و دوازدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

دکتر کیامهر بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری حکم دبیر علمی و دبیر اجرایی این کنفرانس ابلاغ شد و حدود ٢٠٠ مقاله در روزهای آغازین دریافت مقالات یعنی پانزدهم مردادماه دریافت شد، مهلت دریافت مقالات در سه دوره تا دهم مهر ماه تمدید شد و در نهایت پس‌ از پایان مهلت دریافت مقاله در مجموع ششصد مقاله از دانشگاه‌های سراسر کشور دریافت شد که ٩۶ درصد آن پذیرفته شد.

دبیر علمی کنفرانس شیمی آلی ایران اضافه کرد: در این کنفرانس از صد و بیست هیئت‌علمی دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه تهران، شهید بهشتی، شریف، مدرس، خواجه نصیر و سایر دانشگاه‌ها مقاله دریافت شده‌است، این کنفرانس نزدیک به سی و پنج سخنران علمی دارد که دو مورد از آن دانشجویان دکتری و پسادکتری هستند همچنین سه سخنران خارجی از کشورهای گرجستان، ترکیه و آلمان نیز در این کنفرانس صحبت خواهند کرد.

در پایان نیز دکتر محمود زارعی دبیر اجرایی بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران عنوان کرد:  حدود هفت‌صد نفر از سراسر کشور در این کنفرانس شرکت کرده‌اند و از مدعوین خاص می‌توان به وزیر علوم تحقیقات و فناوری معاون پژوهشی و بخش‌های دیگر وزارت علوم و نزدیک به پنجاه نفر از وزارت دفاع نیز اشاره کرد.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده در این کنفرانس برپایی غرفه نمایشگاهی از هفت شرکت است که از جمله آن‌ها می‌توان به سازمان انرژی اتمی از شرکت آب سنگین اراک و وزارت دفاع اشاره کرد.

دبیر اجرایی کنفرانس شیمی آلی ایران در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این سمینار ترغیب جوانان به علم و پژوهش است.​

  • گروه خبری : پژوهش,اخبار
  • کد خبر : 861
کلمات کلیدی