• 1402/07/20 - 13:00
  • - تعداد بازدید : 118
  • - تعداد بازدیدکننده : 118

آیین آغاز سال تحصیلی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد

جشن ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم و اجتماع دانشجویان سراسر کشور در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه با حضور دوهزار و پانصد دانشجو برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان عنوان کرد: دانشگاه به مفاهیمی اهمیت می‌دهد که شاید  بیرون از فضای آن اهمیت حقیقی خود را نداشته باشند یکی از این مفاهیم آزادی است که نباید نسبت به آن کوتاه کنید فقط باید فریب‌هایی که مانند مانع بر سر راه آزادی است را پشت سر بگذارید.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های دفاع از آزادی و فرار از فریب این است که مقدار آزادی را در نظر افراد مختلف بسنجید به‌طور مثال آزادی ازنظر صهیونیست مانند افساری است که بر دهانه اسب خود می‌زند و کمی آن را رها می‌کند تا از فکر کند آزاد است اما بعد از آن سواری می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان افزود: جنایاتی که صهیونیست مرتکب می‌شود از روی قدرت‌طلبی و قدرت‌خواهی نیست چراکه  قدرت‌های برتر مانند آمریکا و انگلیس آلمان زیر نظر و سیطره اسرائیل هستند این جنایات تنها از روی ترس است که رژیم صهیونیستی دارد.

جبهه توحید همیشه پیروز است

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های قم عنوان کرد: لشکر و تمدن پوسیده غرب در آغاز سال تحصیلی جاری تمام ابزار خود را به میدان آورد تا شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها را به آشوب بکشد و در این زمینه از تمامی ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای استفاده کردند به‌حدی که رؤسای جمهور، وزیران و نخست‌وزیران شخصا در این ماجرا حضور پیدا کردند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های قم گفت: حضور امروز شما مشت محکمی بر دهان استکبار بود و باید همینگونه با اقتدار مشت محکم زن مسلمان و اقتدار زن مسلمان را بر پیکر استکبار بکوبید.

وی گفت: دشمن تمام تلاش خود را انجام داد اما جبهه توحید همیشه پیروز و در اوج قله است به فرموده رهبر انقلاب ما به قله نزدیک هستیم و اضمحلال رژیم صهیونیستی را شاهدیم به طوری که با توجه به تزریق نیروهای بیشتر به رژیم صهیونیستی باز هم در حال شکست خوردن است و تمدن اسلامی بار دیگر در حال شکوفایی است.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان قم بیان کرد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا اتحاد ایران را که خاری است بر چشم دشمنان از بین ببرد و در میان مذاهب و اقوام مختلف تفرقه افکند اما ایران فدائیان دارد که در جبهه‌های حق و تمام عرصه ها مثل مرزها، شهرها و حرم‌های امن الهی در حال مبارزه هستند و نمی‌گذارند امنیت به خطر بیفتد.

وی افزود: صهیونیست دائم در حال تضعیف ایران است اما نمی‌داند ما حاج قاسم‌هایی داریم که جان فدا می‌کنند و دشمنان نه تنها از خود او بلکه از تمثال او نیز وحشت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در پایان گفت: قطعا جبهه توحید پیروز خواهد شد و امروز شاهدیم که جوانان ما به نشانه علاقه به جوانان فلسطین و غزه پرچم مقدس آن‌ها را بالا می‌برند.

در ادامه مراسم با مدیحه سرایی مداح اهل بیت حاج حنیف طاهری، قرائت زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها، قرائت بیانیه دانشجویی و ضیافت شام متبرک حضرت به پایان رسید.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 882