• 1402/04/17 - 21:17
  • - تعداد بازدید : 116
  • - تعداد بازدیدکننده : 116
رییس دانشگاه قم خبر داد؛

اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان پاکستانی

رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه شهر قم میزبان طلاب علوم دینی فراوانی از کشور پاکستان است ؛ از اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان پاکستانی و همکاری های علمی بین دانشگاه قم و دانشگاهای پاکستان خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور پاکستان ضمن عرض خیر مقدم به این  اساتید گفت : ما در دانشگاه قم افتخار میزبانی شما را داریم و امیدواریم حضور شما و این تعامل علمی باعث ارتباطات موثر و بهتری میان دانشگاه‌های قم و پاکستان باشد.

وی افزود : شهر قم یک جهانشهر است و از حدود ۱۳۰ ملیت در این شهر زندگی می کنند.  همچنین قم یک شهر علمی  و پژوهشی  است، هم از بعد علوم اسلامی، هم از بعد مباحث آکادمیک و دانشگاهی.

دکتر شریفی تصریح کرد: شهر قم میزبان طلاب علوم دینی فراوانی از کشور پاکستان است و ما این انتظار را داریم که علاوه بر طلاب علوم دینی میزبان دانشجویان پاکستانی نیز باشیم.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: دانشگاه قم جزو دانشگاه‌های برتر و جامع ایران می‌ باشد که در بیشتر رشته‌های دانشگاهی در مقاطع گوناگون دارای اساتید برجسته و دانشجوان مستعد می‌ باشد .

وی با اشاره به اینکه پاکستان از نظر علمی از افتخارات جهان اسلام است، گفت: ما آمادگی داریم در زمینه‌های گوناگونی نظیر ؛ تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌ها و وبینارهای علمی، بورس دانشجویان، هم کاری در زمینه طرح‌های مطالعاتی مشترک و همچنین برگزاری دوره‌های پسا دکترا با دانشگاه‌های پاکستان همکاری داشته باشیم.

دکتر شریفی در انتها افزود: ما معتقدیم اگر تعامل جدی میان دانشگاه‌های ایران و پاکستان صورت گیرد، می‌ شود قطب علمی جهان را به جهان اسلام منتقل کرد. 

لازم به ذکر است در ادامه این نشست اساتید پاکستانی در سخنانی ضمن تشکر از میزبانی شایسته دانشگاه قم، آمادگی خود را برای همکاری‌ های علمی در زمینه‌های محیط زیست، مدیریت و اقتصاد، ادبیات، علوم پایه و فنی و مهندسی اعلام کردند.

  • گروه خبری : آموزش,اخبار
  • کد خبر : 456