• 1402/03/04 - 20:21
  • - تعداد بازدید : 172
  • - تعداد بازدیدکننده : 172
رئیس دانشگاه قم:

انجمن‌های علمی بهترین سنگر در مواجه با هجمه های عظیم فرهنگی است

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: در حال حاضر دوران مهمی است جنگ نرم و جنگ ترکیبی و هجمه بی سابقه ی تاریخی علیه فرهنگ، سبک زندگی و همه ارزش های اسلامی و ایرانی ما شروع شده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریفی صبح امروز ۴ خرداد در نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۴ کشور که در تالار اندیشه ی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و تربیتی در حوزه های مختلف گفت: ظرفیت‌های اختصاصی در دانشگاه‌ها وجود داردکه مدیران فرهنگی و مسئولین، باید حساب شده، برنامه‌ریزی شده و فعال دنبال کنند، در غیر این صورت کار سخت شده و با این هجمه موجود، نمیتوان موفقیت چندانی کسب کرد، ظرفیت هایی مانند کانون های فرهنگی در دانشگاه، حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی برایشان کانون تعریف بشود، دانشجو پای کار بیاید، دانشگاه هم حمایت لجستیکی و مالی و نرم افزاری پشت صحنه را انجام خواهد داد.

دکتر شریفی افزود: انجمن های علمی بهترین سنگر در مواجه با هجمه های عظیم فرهنگی و مشغول کردن دانشجو به کار مفید است.

وی در جایگاه و اهمیت بخش فرهنگی افزود: درحال حاضر  دوران مهمی است، جنگ نرم و جنگ ترکیبی و هجمه بی سابقه ی تاریخی  علیه فرهنگ و ارزش ها و سبک زندگی و همه ارزش های اسلامی و ایرانی ما شروع شده و سالیانی است که شدت گرفته و امکان دارد ازین هم بدتر بشود و ما در این فضا خدمت می کنیم و مسئولیت بسیار سنگینی است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم خطاب به امام علی علیه السلام مبنی بر «لأن یهدی اللّه على یدیک رجلاً خیرٌ لک ممّا طلعت علیه الشّمس و غربت» گفت: رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله میفرمایند که ای علی اگر در طول عمرت یک نفر به دست تو هدایت شود ارزش آن از آنچه که خورشید به او می تابد و غروب می کند بالاتر است.

وی بر اهمیت کار فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر برنامه ای برای دانشگاه نداشته باشیم دشمنان برنامه ریزی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه قم در پایان، گام ها و راه های تربیت فرهنگی  را بر اساس مطالعات و تخصص خود به ۹ دسته تقسیم و بدین شرح بیان کرد: ابتدا آگاهی از ضعف ها، نفس ها و آسیب ها، چرا که مدیر اگر آگاهی نداشته باشد که مساله کجاست و نداند مخاطبش چه مساله ای دارد نمی تواند موفق بشود، دوم اصلاح بینش ها، چرا که بینش گرایش و عمل ساز است، سوم تقویت باورها و ارزش ها و چهارم ارائه آموزش های کاربردی عینی و عملیاتی به این معنی که کلیات را همه می دانند، اما مصادیق آن چیست؟ که نباید به کلیات بسنده کرد، پنجم ترویج عزت فرهنگی،  تولی و تبری فرهنگی در حوزه گرایش ها، ششم باز خوانی سیره زندگی اسوه ها و الگو های فرهنگی بخصوص انبیا و اولیا خدا، هفتم اجرای قانون در برخورد با مجرمان و مفسدان، هشتم نقش ذی نفوذان و استفاده از آنان در قسمت فرهنگی، نهم برجسته سازی خوبی ها و مطرح کردن آنها و نه برجسته سازی بدی ها و ناهنجاریها.

  • گروه خبری : فرهنگی,اخبار
  • کد خبر : 426

تصاویر