• 1402/05/30 - 11:00
  • - تعداد بازدید : 107
  • - تعداد بازدیدکننده : 107
در دیدار مدیرکل محیط زیست استان و رئیس دانشگاه قم:

فضاهای همکاری مشترک اداره‌کل محیط زیست و دانشگاه قم بررسی شد

در دیدار مدیرکل محیط زیست استان و رئیس دانشگاه قم فضاهای همکاری مشترک بررسی و بر آمادگی علمی و عملی دانشگاه قم برای پیشبرد اهداف محیط زیستی استان تاکید شد.​

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفی رئیس دانشگاه قم در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم عنوان کرد: بحران زیست محیطی در حوزه آب، گرد و غبار، سرانه فضای سبز و دیگر حوزه‌ها جدی است و حرکت به سمت اصلاح آن کار بزرگ می‌طلبد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان قم ادامه داد: امروز بحران محیط زیست از جدی‌ترین مسائل بشر است و قم می‌تواند در قالب تمدن نوین اسلامی در حال ظهور، نگاه جدیدی در حوزه محیط زیست به دنیا ارائه کند.

 

رئیس دانشگاه قم با اشاره به رویکرد جهانی در مواجه با بحران های محیط زیستی اظهار کرد: با بررسی مختصری در می‌یابیم در سال‌های اخیر ده‌ها کتاب با رویکرد مطالعات انسانی در محیط زیست نوشته شده است لذا جهان به این رسیده است که فقط با علم طبیعی نمی شود این بحران را کنترل کرد و مطالعات انسانی در این حوزه جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

دکتر شریفی با بیان اینکه شهر قم جایگاه مطالعات انسانی است، گفت: علوم انسانی اسلامی ظرفیت ورود به مباحثی از جمله فقه محیط زیست، فرهنگ محیط زیست، اقتصاد محیط زیست و ... را دارد و دانشگاه قم به عنوان دانشگاه جامع استان آمادگی دارد ظرفیت مراکز آموزشی و پژوهشی استان را پای کار بیاورد؛ همچنین دانشگاه قم می تواند محور و واسط ارتباط سازمان محیط زیست و حوزه‌های علمیه باشد.

 

در ادامه این نشست مهندس بازگیر مدیرکل محیط زیست استان قم عنوان کرد: هر توسعه نیاز به برنامه دارد و فرآیندها باید برنامه‌محور باشند، برنامه هم با مشارکت به ثمر می‌نشیند و مردم پایه اصلی مشارکت هستند لذا باید علاوه بر آگاهی بخشی، باور ایجاد شود و اثرگذاری دانشگاهیان در ایجاد باور جایگاه مهمی دارد.

 

وی با اشاره به مصوبه ملی تاسیس مرکز خزنده‌شناسی ایران در استان قم از دانشگاه قم خواست که نقش اصلی در راه‌اندازی و فعالیت این مرکز را به عهده بگیرد.

 

بازگیر با بیان اینکه ماموریت محیط زیست استان قم موضوع اسلام و محیط زیست است، گفت: در این موضوع و سایر موضوعات مرتبط از طرح ها و پژوهش ها استقبال می کنیم، همچنین پذیرای ایده‌های نو در حوزه محیط زیست هستیم.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 1322
کلمات کلیدی