• 1399/09/18 - 16:00
  • - تعداد بازدید : 79
  • - تعداد بازدیدکننده : 79

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم برگزار شد

صبح امروز مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان از سلسله برنامه های هفته پژوهش به همت دانشگاه قم و در سالن کرامت استانداری برگزار شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در ابتدای این مراسم گفت: با همت استاندار محترم، مجموعه استانداری و دانشگاه قم، به عنوان دانشگاه معین استان، جلسات شورای سیاستگذاری در دو جلسه برگزار شد و تصمیماتی در این جلسات نسبت به چگونگی برگزاری هفته پژوهش استانی گرفته شد.
وی بیان کرد: در این دو جلسه از جمله مهم‌ترین کارهایی که انجام شد صدور حکم دبیر های ستاد به ویژه دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران، دبیر جشنواره دانش آموزی، دبیر نمایشگاه و دبیر کمیته تبلیغات بود که در ستاد هفته پژوهش دانشگاه قم منعقد شد.
دکتر فراهانی فرد ادامه داد: از طریق ستاد ارتباطاتی با سایر دانشگاه ها، پارک علم و فناوری سازمان دانش آموزی برقرار و گزارشاتی درباره همین موضوع از آنها گرفته شد.
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه قم افزود: باید تشکر ویژه‌ای نیز از مجموعه همکاران که در شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت آبرومندی تلاش کردند تا هم جشنواره و هم نمایشگاه برگزار شود، داشت.
وی بیان کرد: در بخش داوری جشنواره کمیته های داوری که متشکل از معاونان پژوهشی دانشگاه های مختلف هستند در ۳ روز به بحث داوری پرداختند.
دکتر فراهانی گفت: پس از جمع آوری مستندات یک روز به داوری رشته علوم انسانی یک روز علوم پایه و فنی و مهندسی و یک روز هم برای رشته علوم پزشکی و فن آوران که توسط مراکز رشد معرفی شده بودند به بررسی مستندات اختصاص داده شد.
دکتر سعید فراهانی فرد افزود: در مجموع حدود ۵۳ داوطلب هیئت علمی، ۱۴ دانشجو، ۲۲ فناور، ۱۰ صنعتگر، ۱۲ کارمند، ۷ نفر از آموزش و پرورش، ۴ نفر حوزوی، ۶ نفر آزاد و ۴ نفر نوآور، مستند ارائه کرده‌اند.
وی ادامه داد: در مجموع دانشگاه قم دارای ۸ پژوهشگر و فناور از بین اساتید و دانشجویان، دانشگاه صنعتی ۴ نفر، علوم پزشکی ۴، نفر پردیس فارابی ۱ نفر و دانشگاه حضرت معصومه یک نفر بوده اند.
دکتر فراهانی فرد در پایان تصریح کرد: در زمینه پژوهش چندین فعالیت توسط دانشگاه‌ قم، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش و همچنین بنیاد ملی نخبگان علاوه بر فعالیت‌های تحت عنوان انتخاب پژوهشگران برتر صورت گرفته است.
گفتنی است، سخنرانی دکتر سرمست استاندار محترم، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم، تجلیل از پژوهشگران برتر استان و رونمایی از سایت نمایشگاه مجازی پژوهش از دیگر بخش های این مراسم بود.
همچنین رییس دانشگاه قم در این مراسم اظهار کرد: فناوران و اساتید دانشگاهی قم در مسیر قرار گرفتند که مباحث پژوهشی خود را در راه حل بخشی از مشکلات جامه مصروف می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز اظهار داشت: پژوهشگران قمی با همکاری در پارک‌های علم و فناوری در مسیر پیشرفت وکاربردی کردن عرصه های پژوهشی قرار گرفته‌اند.

اسامی پژوهشگران و فناوران برتر سال 99 استان قم بدین شرح می باشد

پژوهشگران برتر سال 99-0.jpg

پژوهشگران برتر سال 99-1.jpg

پژوهشگران برتر سال 99-2.jpg

  • گروه خبری : پژوهش,اخبار
  • کد خبر : 3316

تصاویر