• 1401/02/21 - 14:00
  • - تعداد بازدید : 93
  • - تعداد بازدیدکننده : 93

نشست «استادان و همه‌گیری کرونا» در دانشگاه قم برگزار شد.

نشست "استادان و همه‌گیری کرونا" از سلسله نشست های ششمین کنفرانس علمی بین‌المللی "علوم انسانی، آموزش روانشناسی، علوم ناب و فناوری یادگیری" با حضور اساتید دانشگاه های عراق و ایران در دانشگاه قم برگزار شد.

​​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، امروز 20 اردیبهشت نشست "استادان و همه‌گیری کرونا" از ششمین کنفرانس علمی بین المللی علوم انسانی، آموزش روانشناسی، علوم ناب و فناوری یادگیری در تالار شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی دو کشور ایران و عراق ، مجری مراسم با دو زبان ایرانی و عربی به خوش آمد گویی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز رییس دانشگاه قم با عرض سلام و تحیت و خیر مقدم خدمت حاضرین بخصوص هیئت عراقی، از دست اندرکاران تهیه این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز با بیان اینکه کشور عراق قلب شیعیان را به تپش درآورده، اظهار کرد : تعلق خاطر شیعیان به این کشور به دلیل زیارت اهل بیت علیهما سلام و پیاده روی اربعین باعث وحدت و همبستگی بیشتر مسلمانان می‌شود.

ریاست دانشگاه قم در ادامه با تاکید بر این نکته که کرونا باعث ایجاد دید متفاوتی نسبت به مسئله سلامت شد، افزود: این بیماری ابعاد مختلفی را در برگرفت که از جمله آن ها می توان به نقش فعال مددکاران و طلاب در کنار کادر سلامت، اشاره کرد؛ این بیماری باعث همکاری و همیاری بیشتر در بین افراد مختلف جامعه و جهان شد.

دکتر قاسمی معاون آموزش دانشگاه قم نیز در این مراسم با تشکر از هیئت عراقی حاضر به صحبت پیرامون مسائل آموزشی و مشکلات دوران کرونا پرداخت و گفت: حتی قبل از این بیماری آموزش مجازی در رشته های حقوق و قانون و... در دانشگاه قم انجام میشد و با ورود این بیماری ما از قبل با این نوع آموزش مجازی آشنایی داشتیم.

وی افزود: با گسترده شدن کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، مراکز تحصیلی در ایران با چالش هایی روبه رو بودند که از جمله این ها می‌توان به چهار مورد اساسی اشاره کرد، اولین مورد نبود زیرساخت مناسب و امکانات سخت افزاری ونرم افزاری،دومین مورد نبود شرایط مناسب جهت آموزش های عملی و کارگاهی ، سومین مورد عدم امکان ارزیابی دقیق در امتحانات و آخرین مورد کمبود منابع مالی بخصوص در مراکز غیردولتی که احتمالا شما حضار گرامی در عراق با این معضل مواجه بودید.

معاون آموزش دانشگاه قم افزود: اولین اقدام در دوران کرونا تشکیل کارگروه آموزش الکترونیکی بود که این مرکز وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر همه دانشگاه ها را بر عهده دارد و همچنین با تنظیم دستورالعمل ها، استاندارد هایی را مشخص می‌کرد که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران طبق این موارد عمل می‌کردند.

وی گفت: در کنار این کارگروه ، انجمن علمی آموزش الکترونیکی که مجوز از وزارت علوم دارد و همچنین یک مجمع از دانشگاه های دارای آموزش الکترونیک ایجاد شدند که قبلا وجود نداشتند و بعد از کرونا فعال شدند، پس از بهبود اوضاع کرونا و حضوری شدن آموزش در ایران، دانشگاه ها می‌توانند ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری را داشته باشند.

دکتر قاسمی در ادامه گفت: کار مهم وزارت علوم ایران در دوران کرونا تنظیم دستورالعملی با بیست بند برای کل دانشگاه های ایران بود که راهکار هایی را نیز جهت تحصیل بهتر دانشجویان و طلاب ارائه داده است که از جمله آن ها می‌توان به حذف دروس و مرخصی تحصیلی بدون احتساب هزینه و سنوات، اشاره کرد که در همه کشور جاری شد و هنوز لغو نشده است.

وی در انتها ضمن تشکر از هیئت عراقی برای حضار آرزوی توفیق و سلامت روز افزودن داشت.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 2804
کلمات کلیدی