• 1402/03/31 - 21:44
  • - تعداد بازدید : 140
  • - تعداد بازدیدکننده : 128

نشست کنسولی دانشگاه‌های استان قم با حضور رئیس اداره کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

نشست کنسولی دانشگاه‌های استان قم با حضور رئیس اداره کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، نشست کنسولی دانشگاه‌های استان قم با حضور دکتر فرید رحیمی نداف رئیس اداره کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه در دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر باقری‌ثالث معاون دانشجویی دانشگاه قم ضمن قرائت نامه ابلاغ شده در ١۵ فروردین سال جاری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها عنوان کرد: پس‌از دریافت این نامه جلسات متعددی در خصوص تمهیدات لازم در جهت تسریع بخشیدن به اعطای مدرک دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی با توجه به مدت زمان کوتاه حضورشان در ایران برگزار شد، اگر در اعطای گواهی پایان تحصیل دانشجویان تاخیر ایجاد شود این تاخیر مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در ادامه جناب آقای محمدی از اداره بررسی کنسولی وزارت عتف عنوان کرد: از جمله کارهایی که در جهت همسو کردن کشورهای موافق با ایران می‌توان انجام داد فراهم کردن شرایط تحصیل دانشجویان در ایران است.

وی ادامه داد: برای فراهم نمودن شرایط تحصیل ازجمله کارهایی که باید صورت گیرد عدم اطاله کارهای دانشجویان پس‌از فارغ‌التحصیلی است که با راه‌اندازی سامانه روند خروجی با استفاده از این سامانه به حداقل زمان ممکن رسیده است.

محمدی در خصوص مشکلات عمده حضور دانشجویان غیر ایرانی اضافه کرد: یکی از مشکلات بحث رسوب دانشجویان است و این رسوب شامل دانشجویانی می‌شود که حاضر به برگشت نیستند و تحصیل پلی برای اقامت در ایران است.

مشکل دوم افت تحصیلی دانشجویان است که به دلیل عدم حضور و یا تردد کم در کلاس‌ها انجام می‌شود که این امر نتیجه این موضوع است که تحصیل را صرفا برای وجاهت دادن به اقامت خود در ایران انتخاب کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: هدف این است که دانشجویان غیر ایرانی از حدود صدهزار نفر به دویست و پنجاه هزار نفر ارتقا پیدا کنند اما این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌ها است.

در ادامه این نشست کارگاه آموزشی برای کارکنان اداره کنسولی دانشگاه‌های استان قم به جهت کار با سامانه‌های اداره کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

  • گروه خبری : رفاهی,اخبار
  • کد خبر : 442