• 1399/01/01 - 14:00
  • - تعداد بازدید : 63
  • - تعداد بازدیدکننده : 63

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت سال نو:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) را تسلیت عرض نموده و فرارسیدن عید مبعث و سال ۱۳۹۹ هجری شمسی را به حضور تمامی دانشگاهیان گرامی دانشگاه قم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

حلول سال جدید و گردش یک بار دیگر زمین به دور خورشید نشانی از عظمت بیکران خدای متعال است و برای انسانها پندی برای توجه به گذران عمر و اغتنام نعمت حیات و فرصت بازبینی در نیات، روحیات و رفتارهای گذشته.

شایسته است همه ما درسالی که گذشت محاسبه کنیم که به چه میزان در مسیر عبودیت خدای متعال طی طریق کرده ایم، به اولیاء الهی نزدیکترشده ایم و امام عصر )عج) را از خودمان خرسند کرده ایم.

بیاییم در فرصت فراغت، در مسیر زندگی خود و اطرافیانمان بیاندیشیم و نسبت به وظایف و مسئولیت های مان در قبال کسانی که درقرن های گذشته تلاش کرده اند تا اسلام عزیز به دست ما رسیده، امام و رهبر عزیز و شهدای شهدای والامقام توفیقات و کوتاهی ها را ارزیابی کنیم.

بنابراین شایسته است در سال جدید، همگی به خویشتن رجوع کنیم و یکدیگر را به حق و صبر سفارش کنیم؛
به همدیگر کمک کنیم و بیشتر تلاش و تمرین کنیم تا کارهای مان بیشتر در مسیر رضایت خدا و خشنودی امام عصر(عج) باشد؛

بخشی از این فرصت سال جدید را برای برنامه ریزی اهداف بلند اختصاص دهیم و ایده ها و نقدها را بپذیریم و برای آنها اهمیت قائل باشیم؛

نسبت انجام وظایف مان در قبال امانت های انسانی، معنوی و مادی که خداوند نزد ما به ودیعت سپرده دقت بیشتری داشته باشیم؛
برای پرورش مدیران و نیروهای انقلابی، دلسوز، کارآمد و متعهد برای مدیریت آینده روشن کشور عزیزمان بیشتر بکوشیم؛

نظم در انجام امور را جدی تر بگیریم
حفظ حرمت و کرامت دانشگاهیان را که همگی اعضای یک خانواده هستیم سرلوحه اقدامات و برنامه هایمان قرار دهیم؛

سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نام گذاری شده است.

به لطف خدای متعال و با همت عموم ملت ایران همانطور که در سال گذشته گام های خوبی در جهت رونق تولید برداشته شد؛ اما باید گام های بلندتری متناسب با نیاز کشور برداشته شود. بنابراین لازم است امسال با قوتی بیشتر در راستای توسعه و رونق تولید ملی حرکت کنیم.

قطعا نقش دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری در این عرصه، نقش بسیار کلیدی و اساسی است که همه ما وظیفه داریم در این عرصه با برنامه ریزی و همت مضاعف عملکرد شایسته ای داشته باشیم.

با عنایت خدای متعال، سال ۱۳۹۸ برای دانشگاه قم سالی کم نظیر در تلاش و پیشرفت و انجام کارهای بزرگ بود و امیدوارم این مسیر با همدلی و تلاش همه دانشگاهیان، در سال۱۳۹۹ شتاب بیشتری داشته باشد که انشاء الله چنین خواهد بود.

در پایان به روان پاک امام و شهدا و به خصوص قهرمان نامدار کشورمان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حرم و سلامت درود می فرستیم و از درگاه الهی برای درگذشتگانمان به ویژه مرحوم آیت الله قاضی طلب رحمت و برای رهبر عزیز و همه مسلمین و مستضعفان عالم طلب سلامت و عافیت نموده و دعا می کنیم همه مردم دنیا و به ویژه ملل مسلمان و مردم کشورعزیزمان از تمامی بلیات مصون و محفوظ باشند.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 3625