• 1402/10/03 - 07:58
  • - تعداد بازدید : 132
  • - تعداد بازدیدکننده : 132
استاندار قم:

آماده تبیین ماهیت انتخابات در ایران هستیم/ لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها​

استاندار قم با بیان اینکه آماده تبیین ماهیت انتخابات در ایران هستیم، گفت: در زمان انتخابات باید شاهد پویایی و برنامه های آزاد اندیشی باشیم، بنده حاضرم در این گونه برنامه ها در دانشگاه ها حضور یابم ولی مهم است که هم شان جلسات رعایت شود و هم اینکه دانشجویان با اطلاعات و مطالعه در جلسات شرکت کنند.

​​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر سید محمد آقامیری شنبه شب در نشست صمیمی با فعالین کانون ها و انجمن های علمی دانشگاه های استان قم، عنوان کرد: بسیاری از معضلات دانشجویان در خود دانشگاه های استان باید حل شود.

وی افزود: روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر روز صبح زود در خدمت مردم هست موضوع اصلی ما در در دیدارها حل مشکل مردم است.

استاندار قم بیان کرد: جلسات دوره ای با دانشجویان مهم است ولی حتما باید دستور کار منظم باشد دانشجویان می توانند در ساعات کاری بنده که از ۵ صبح آغاز می شود جلسات را ترتیب دهند‌ راه های ارتباطی دیگری نیز می توان ایجاد کرد.

وی گفت: سایت شهریاران در خصوص ثبت ایده های مردم و نخبگان و دانشجویان طراحی شده است که دانشجویان می توانند این ایده ها را مطرح کنند.

دکترآقامیری یادآورشد: نباید بی انگیزگی را به دانشجویان تلقین کنیم چرا که دانشجویان برای یک هدف خاص به دانشگاه می آیند.

وی با بیان این مطلب که کار برای دانشجویان خبره همیشه وجود دارد گفت: دانشجویان باید وقت خود را صرف کارآموزی و ورود به بازار کارکنند.

وی افزود: دانشگاه باید هم علنی باشد و هم کاربردی، انجمن های علمی باید همین کلاس های مهارت آموزی را برگزار کنند.

استاندار قم یادآورشد: یقین داریم که دانشجویان می توانند مشکلات کشور را حل کنند‌، نباید منتظر بمانیم و صرفا گلایه کنیم بلکه باید خودمان پروژه هایی را تعریف کنیم.

استاندار قم عنوان کرد: آماده تبیین ماهیت انتخابات در ایران هستیم، در برخی کشورها حتی مردم شان با صندوق رای بیگانه هستند، در زمینه امریه های دانشجویی نیز باید رایزنی های خاصی انجام داد که بتوانیم از ظرفیت های دانشجویان در این زمینه به خوبی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: قم حرم اهل بیت است و کل سیمای قم باید متناسب این جایگاه باشد. در زمینه زیست های شبانه و مسائلی چون سگ گردانی نیز مقابله می کنیم.

وی گفت: به دنبال همگرا کردن مراکز فرهنگی در قم برای ارائه محتوای غنی فرهنگی به نسل کودک و نوجوان و غیره هستیم.

دکتر آقامیری بیان کرد: اعتقاد راسخی به نخبگان و استاتید در حل مشکلات داریم، مدیران دانشگاهی در قم باید این زمینه را ایجاد کنند در زمینه هایی چون هوش مصنوعی باید با همراهی نخبگان علمی به سراغ این حوزه برویم زیرا هرچه دیرتر به این سمت برویم ضرر می کنیم‌.

وی گفت: حجاب و عفاف یکی از مهمترین ارزش های انسانی است. اسلام نگاه عمیقی به مسائل زنان دارد، هیج تمدنی مثل اسلام این دقت و توجه را به بانوان ندارد.

وی یادآورشد: دانشجویان متدین نباید برای ترویج دین خدا از چیزی خجالت بکشند، هیچ وقت در اقلیت نروید و خود را در اقلیت قرار دهید زیرا اکثر مردم قم مسلمان هستند.

وی گفت: در زمینه مترو و منوریل و فرودگاه تصمیمات خوبی گرفته شده است و در آینده نزدیک نیز شاهد این تحولات خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در زمان انتخابات باید شاهد پویایی و برنامه های آزاد اندیشی باشیم.بنده حاضرم در این گونه برنامه ها در دانشگاه ها حضور یابم ولی مهم است که هم شان جلسات رعایت شود و هم اینکه دانشجویان با اطلاعات و مطالعه در جلسات شرکت کنند و مباحث علمی و قوی در جلسات مطرح شود.

دکتر آقامیری با اشاره به تصمیمات مناسب در خصوص رفع مشکلات خوابگاهی در قم یادآورشد: آمادگی داریم در زمینه هیئت اندیشه ورزی با نخبگان استان همکاری کنیم و زمینه این برنامه را نیز ایجاد کرده ایم.

استاندار قم بیان کرد: برای تعیین مدیر در استان مصاحبه علمی و مدیریتی با نامزد پست ها انجام میدهم تا توان و انگیزه و قدرت ایده پردازی و حل مشکل او را بررسی کنم‌.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب راهنما و طریقه زیستن است. باید از برنامه های ترویجی در حوزه قرآن حمایت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مهم رهبر انقلاب در عرصه استفاده از نیروهای جوان و روحیه جهادی گفت: در این عرصه مشتاق و مشوق فعالیت های جهادی و جوانان هستیم.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 346