• 1402/09/29 - 07:39
  • - تعداد بازدید : 130
  • - تعداد بازدیدکننده : 130

آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه قم برگزار شد

آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه قم برگزار شد.

​​​​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه قم با حضور معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مسئولین و اساتید برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نه تنها به‌عنوان رهبر بلکه به‌عنوان یک حکیم سخنان بی‌نظیر در حوزه علم و آموزش دارد و شاید بهتر از مدیران میدانی مسائل را تحلیل و موشکافی می‌کند.

 

وی ادامه داد: با توجه به سخنان رهبری پژوهش دو هدف مهم دارد نخست آن که بتواند کشور را به مرجعیت علمی در سطح جهان برساند و مطلب دوم مشکلات درون جامعه با تکیه بر این پژوهش‌ها حل شود درواقع تحقیق و پژوهش مفید تحقیق کاربردی است که باید گره‌گشای کار مردم باشد.

 

دکتر شریفی گفت: داشتن مرجعیت علمی مرهون تلاش تمامی پژوهشگران یک کشور است درنتیجه با ادعا نمی‌توان به جایگاه مرجعیت علمی در سطح جهانی رسید.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید فراهانی فرد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: اگر در دوره ما کارهایی صورت‌گرفته بخش قابل‌توجه آن حاصل تلاش‌هایی است که توسط افراد در گذشته صورت‌گرفته است.

 

وی بیان کرد: سیاست دانشگاه و معاونت پژوهش و فناوری در جهت مرجعیت علمی برای رسیدن به دو هدف پژوهش نیاز به فعالیت جدی دارد و باید انگیزه کافی برای جهادگران عرصه پژوهش از طریق پرداخت پژوهانه ایجاد شود.

 

دکتر فراهانی فرد اضافه کرد: باید برای بدست آوردن مرجعیت علمی زیرساخت‌های لازم تقویت شود که این امر نیاز به تلاش بیشتری دارد و با توجه به این که زمینه برای جهادگران پژوهش راحت‌تر شده است این تلاش باید به‌صورت جدی‌تری پیگیری شود.

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم ادامه داد: در زمینه رفع نیازها نیز باید ارتباطات با سازمان‌های گوناگون تقویت شود که در راستای این امر تفاهم‌نامه‌های بسیاری بین دانشگاه و سازمان‌های گوناگون منعقد شد  که نتیجه بخش بوده و منجر به ایجاد زیرساخت‌های و بسیاری گشته است.

 

همچنین دکتر علی احسانی مدیر پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در این جلسه عنوان کرد: امروزه کشورهای زیادی از جمله عربستان همان‌طورکه در عرصه‌های دیگر هزینه می‌کنند در بخش علمی نیز سرمایه گذاری عظیمی انجام داده‌اند و اگر تصمیم به ثبات در عرصه علمی باشد باید برای آن سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد و اگر تلاش لازم در این زمینه انجام نشود کشور از حرکت عظیم و شتاب زده جهانی در زمینه علم عقب خواهد ماند.

 

دکتر سجاد محمدعلی‌ نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز گفت: پس‌از انقلاب اسلامی استقلال عمیقی در کشور خلق شد که یکی از ستون‌های مهم آن علم است و باید تلاش لازم صورت گیرد تا با کمک علم و مراکز مهم علمی مانند دانشگاه‌ها مشکلات موجود در جامعه حل شود.

 

در پایان مراسم، از پژوهشگران برتر دانشگاه قم توسط مسئولین حاضر تجلیل به عمل آمد.

  • گروه خبری : پژوهش,اخبار
  • کد خبر : 341