• 1400/04/16 - 20:00
  • - تعداد بازدید : 95
  • - تعداد بازدیدکننده : 95

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه قم و شرکت شهرک‌های صنعتی استان

​​​​​تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه قم و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به امضای طرفین رسید.​

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 16 تیرماه، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم، جمعی از مسئولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه به همت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم با مهندس علیرضا میثاقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به جایگاه صنعت در استان عنوان کرد: استان قم 11 شهرک صنعتی دارد که شهرک شکوهیه با 1500 هکتار وسعت و 1500 واحد تولیدی فعال جزء 10 شهرک بزرگ و مهم کشور به حساب می‌آید.

مهندس میثاقی با تاکید بر لزوم حمایت و همراهی با صنعت‌گران افزود: تامین زیرساخت‌ها وظیفه شرکت شهرک ها است و دانشگاه هم وظیفه دارد و حوزه علم و فناوری و تامین نیروی انسانی متخصص با صنعتگر همراهی کند.

وی با اشاره به مزیت‌های قم برای جذب سرمایه‌گذاری و فعال‌تر شدن صنعت اظهار داشت: همانگونه که قم در علم حرف اول را میزند در صنعت نیز باید اول باشد لذا دانشگاه و دانشگاهیان باید در شهرک صنعتی حضور فعال داشته باشند که در این راستا افتتاح دفتر صنعت و دانشگاه در شهرک شکوهیه گام موثری خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم نیز با اشاره به توانمندئی‌ها و ظرفیت دانشگاه قم عنوان کرد: دانشگاه قم دانشگاه معین استان است لذا حتما در راستای بهره‌مندی از ظرفیت کلیه مراکز آموزش عالی استان برای خدمت به صنعت برنامه ریزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در صنعت مانع از مهاجرت نخبگان و عامل بازگشت نخبگان به کشور است؛ لذا هرچه در ارتباط صنعت و دانشگاه قدم برداشته شود در تضمین آینده انقلاب موثر خواهد بود.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه قم و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به امضای طرفین رسید.

گفتنی است، افتتاح دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه قم در شهرک صنعتی شکوهیه و بازدید از واحدهای برتر تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 3058
کلمات کلیدی

تصاویر