• 1402/12/27 - 18:00
  • - تعداد بازدید : 78
  • - تعداد بازدیدکننده : 78

برگزاری مسابقات شبیه سازی دادرسی بین المللی 1402 در دانشگاه قم

برای اولین بار در کشور، مسابقات شبیه سازی دادرسی بین‌المللی ۱۴۰۲ دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، برای اولین بار در کشور و با هدف آموزش عملی و آمادگی حرفه‌ای، شناسایی و تقویت مهارت دفاع بین‌المللی دانشجویان، محققین و علاقمندان، مسابقه شبیه‌سازی دادرسی بین‌المللی برگزار، در دانشگاه قم برگزار شد.

در این مسابقه از میان ۱۴ تیم از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های مختلف که در این مسابقات حضور داشتند؛ ۸  تیم به مرحله نهایی راه یافته بودند که در این مسابقات به رقابت نهایی پرداختند.

 

 تیم گروه کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل دانشگاه امام صادق (برادران)، تیم گروه کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی (خواهران)، تیم گروه کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل دانشگاه قم (برادران)،تیم گروه کارشناسی حقوق دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران (برادران) و تیم گروه کارشناسی حقوق دانشکده رفاه (خواهران) در این مسابقه به رقابت پرداختند.

همچنین تیم گروه کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اصفهان (برادران)، تیم گروه کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اصفهان (خواهران)، تیم گروه کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی (برادران) نیز از دیگر تیم های شرکت کننده در این مسابقه بودند.

 

در فرایند این رقابت جلسه استماع شفاهی اظهارات هر تیم در مقابل تیم دیگر، در همان روز و در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، انتخاب تیم های خواهان و خوانده نیز در ابتدای جلسه و صورت قرعه کشی انجام شد.

 

دکتر محمد حبیبی مجنده (عضو هیات علمی دانشگاه مفید) دکتر غلامعلی قاسمی، دکتر مصطفی فضائلی،دکتر احمدرضا توحیدی،دکتر سید یاسر ضیایی،دکتر محمد ستایش پور، دکتر محمد صالح تسخیری، دکتر علی مشهدی که همگی از اعضای هیات علمی دانشگاه قم هستند، در این مسابقه به عنوان هیات قضات حضور داشتند.

 

در پایان رقابت ها تیم  کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق علیه السلام، تیم  کارشناسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و تیم کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی به ترتیب اول تا سوم شدند.

 لایحه برتر به تیم ارشد دانشگاه شهید بهشتی و ارائه برتر به تیم کارشناسی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (برادران) تعلق گرفت.

 

روش شناسی، میزان تسلط به توصیف حقوقی قضیه و توصیف حکمی قضیه، قوه استدلال و استنتاج ،پاسخگویی هدفمند ،مدیریت زمان ،نظم و انضباط  و در نهایت ارزیابی کلی  تیم ها بود.

با قدردانی از زحمات کلیه اساتید حاضر و دانشجویان عزیز مشارکت کننده در این رویداد فاخر علمی و همه دست اندرکاران گرامی که زحمت برگزاری این رویداد را برعهده داشتند؛ رجاء واثق داریم.

 این مسابقات و سایر برنامه های علمی، منتهی به تولید و غنی سازی ادبیات دفاع حقوقی بین المللی در کشور، تربیت حقوقدانان بین المللی شایسته شده و طرق دفاع همه جانبه حقوقی از حقوق مردم عزیز ایران در مجامع بین المللی را فراهم کند.

 

  • گروه خبری : آموزش,اخبار
  • کد خبر : 4127
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید