• 1402/08/10 - 09:04
  • - تعداد بازدید : 120
  • - تعداد بازدیدکننده : 119

برگزاری 7 همایش مهم در سال گذشته توسط انجمن شیمی ایران​

مشاور آلی رئیس انجمن شیمی ایران گفت: در سال 1401 هفت همایش مهم به همت انجمن شیمی ایران برگزار شد، که سومین کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و اولین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم پایه در دانشگاه آیت‌الله بروجردی ازجمله این همایش های مهم بودند.

​​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر ایروانی مشاور عا​لی رئیس انجمن شیمی ایران در افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران ضمن تشکر از مسئولین برگزاری کنفرانس و میزبانی خوب دانشگاه قم به معرفی انجمن شیمی ایران پرداخته و عنوان کرد: انجمن شیمی ایران با بیش از 5 هزار عضو پیوسته بزرگترین انجمن علمی کشور است و ارکان انجمن را شورای عالی انجمن تشکیل می‌دهد که منتخبین مقاطع مختلف کشور هستند. از جمع 31 نفره شورای عالی حدود 10 نفر به عنوان هیئت مدیره انتخاب می‌شوند و امور اجرایی انجمن را بر عهده دارند.

وی افزود: از مهم‌ترین بازوهای اجرایی انجمن کمیته‌های علمی است که در حال حاضر 16کمیته اجرایی هستند این کمیته ها شامل کمیته شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی معدنی، الکتروشیمی، آموزش شیمی، تامین تجهیزات و مواد شیمیایی، رنگ و مواد شیمیایی، ژئولیت و مواد متخلخل، شیمی دارویی، شیمی صنعت، شیمی کاربردی، شیمی و محیط زیست، کاتالیست، کمومتریکس و کمیته نفت، گاز و پتروشیمی (انرژی) می شوند.

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران اضافه کرد: در سال 1401 هفت همایش مهم به همت انجمن شیمی ایران برگزار شد، که دومین سمپوزیوم کمومتریکس انجمن شیمی ایران در دانشگاه تبریز، سومین کنفرانس کاتالیست انجمن شیمی ایران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و اولین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم پایه در دانشگاه آیت‌الله بروجردی ازجمله این همایش های مهم بودند.

وی ادامه داد: بیست و یکمین کنگره بین‌المللی انجمن شیمی ایران در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، بیست و هفتمین سمینار شیمی تجزیه انجمن شیمی ایران در دانشگاه زنجان، ششمین سمینار شیمی کاربردی انجمن شیمی ایران در دانشگاه ملایر و هفتمین کنفرانس ژئولیت انجمن شیمی ایران در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی نیز به همت انجمن شیمی ایران برگزار شد که این همایش ها نیز جزو همایش های مهم سال گذشته بودند.

دکتر ایروانی بیان کرد: در سال 1402 هم علاوه بر همین کنفرانس شیمی آلی ایران و همایش‌هایی که پشتیبانی شده است همچون چهارمین کنگره بین‌المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی‌، همایش ملی شیمی دارویی و فیتوشیمی، در زمستان  نیز شاهد برگزاری آخرین برنامه علمی انجمن تحت عنوان چهارمین سمینار کاتالیست در دانشگاه علم و صنعت ایران خواهیم بود؛ همچنین مهم‌ترین همایش سال 1403 کنگره شیمی است که در اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی پژوهشگاه شیمی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجمن انتشار مجلات علمی‌است که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مجله‌ی ما مجله‌ی JICS (Journal of the Iranian Chemical Societ) یا همان مجله انجمن شیمی ایران است که از سال 2004 با مسئولیت دکتر شمسی‌پور و دکتر صبوری منتشر شده است و خوشبختانه یکی از وزین‌ترین مجلات علمی کشور است که علاوه بر آن انجمن شیمی ایران مجلات علمی دیگری نیز در شاخه‌های مختلف دارد.

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که طی سال‌های گذشته در انجمن شیمی انجام شده است تجلیل از پیشکسوتان و بزرگان بوده که در زمینه های مختلف علمی شیمی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

دکتر ایروانی گفت: در کنگره‌های شیمی از چهار شاخه شیمی آلی، تجزیه، فیزیک و معدنی یک نفر را انتخاب می‌کنیم و در هریک از همایش‌های چهارگانه تخصصی هم باز یک نفر در هر سال به عنوان شیمی‌دان برگزیده انتخاب می‌شود، در مجموع از سال 1373 تا 1401، 37 استاد و محقق برگزیده در شیمی آلی داشتیم که از آنها تجلیل شد.

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی در پایان به معرفی دکتر آرش قربانی، عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه بوعلی سینا همدان پرداخته و از ایشان به عنوان شیمی‌دان برتر برگزیده 1402 تجلیل کرد.

  • گروه خبری : آموزش,پژوهش
  • کد خبر : 852
کلمات کلیدی