• 1402/08/12 - 09:00
  • - تعداد بازدید : 112
  • - تعداد بازدیدکننده : 112
​ پس از 3 روز برگزاری:

بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران در دانشگاه قم به کار خود خاتمه داد

بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران روز جمعه پس از ۳ روز برگزاری با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته شیمی سراسر کشور در دانشگاه قم به کار خود خاتمه داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران روز جمعه پس از ۳ روز برگزاری به کار خود خاتمه داد و در آن اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته شیمی سراسر کشور به ارائه مقالات خود پرداختند.

حجت السلام والمسلین دکتر فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در اختتامیه بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی انجمن شیمی ایران عنوان کرد: گروه شیمی همواره در بحث مرجعیت علمی کشور نقش به‌سزایی ایفا کرده است و ما نیز در معاونت پژوهش و فناوری همواره دو هدف را در برنامه کاری خود قرار دادیم؛ یک بحث مرجعیت علمی و دیگری رفع نیازهای کشور.

وی افزود: در بحث مرجعیت علمی یکی از عوامل موثر در ارتقای این سطح مقالات بین المللی هستند که گروه شیمی و دانشجویان و اساتید این گروه سهم درخشان و ارزنده‌ای در این مسئله داشتند. در خصوص رفع نیازهای کشور نیز در این چند سال دانشگاه قم پیشرفت بسیار خوبی در زمینه پژوهشی به دست آورده و توانسته به رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌های کشور دست پیدا کند که به بخش عمده آن مدیون و مرهون اساتید و دانشجویان محترم گروه شیمی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها و صنایع ما به خصوص در استان قم اعم از صنایع پلیمر و چسب تماما مبتنی بر علم شیمی است، این علم و رشته‌های علوم پایه همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

دکتر فراهانی ادامه داد: یکی از رسالت‌های ما همواره در هر سال برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی است که در تمام این سال‌ها یکی از پرافتخارترین، بزرگترین و علمی‌ترین همایش‌ها و کنگره‌های برگزار شده، بیست و نهمین کنفراس شیمی آلی است که امیدواریم بیش از پیش شاهد چنین کنفرانس‌هایی در دانشگاه باشیم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: دانشکده علوم پایه جزو قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه قم است که با وجود بی‌مهری‌های اخیر و استقبال کم دانشجویان از این رشته‌ها، مفاخر و دانشمندان برجسته‌ای را در خود پرورانده و همواره ریشه‌ی همه‌ی علوم به حساب می‌آید و وظیفه ما این است که نگذاریم این ریشه تحت هیچ شرایطی ضعیف شود.

در ادامه این برنامه دکتر زارع دبیر اجرایی بیست و نهمین کنفرانس شیمی آالی ایران در سخنانی با تقدیر و تشکر از کلیه عوامل برگزاری این همایش به ویژه دانشگاه قم و حامیان این کنفرانس گزارشی از روند اجرایی این رویداد علمی ارائه داد.

وی افزود: ۶۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شد که با بررسی­های صورت گرفته ۳۲ مقاله برای ارائه انتخاب گردید و مابقی نیز به صورت پوستر در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

دکتر زارع همچنین تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این کنفرانس شناسایی شهر و دانشگاه قم و رشته شیمی دانشگاه قم بود و در حال حاضر سه نفر از اساتید گروه شیمی این دانشگاه یعنی آقایان دکتر رستمی، احسانی و نصرالله زاده جز اساتید یک درصد و دو درصد پر استناد دنیا هستند.

لازم به ذکر است در این همایش اساتید برجسته‌ای نظیر آقایان دکتر یاوری، بالالایی، خاکسار و رستم­نیا به ارائه مقالات علمی پرداختند همچنین دکتر آرش قربانی به عنوان پژوهشگر برگزیده سال ۱۴۰۲ در گرایش شیمی عالی انتخاب شد و دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم نیز در روز دوم این همایش حضور پیدا کردند.

شایان ذکر است تقدیر از عوامل اجرایی و برگزیدگان علمی همایش از دیگر برنامه‌های اختتامیه بیست و نهمین کنفرانس شیمی آلی ایران بود.

  • گروه خبری : پژوهش,اخبار
  • کد خبر : 850
کلمات کلیدی