• 1399/08/06 - 10:00
  • - تعداد بازدید : 131
  • - تعداد بازدیدکننده : 131
در گفت و گوی تفصیلی با معاون خواهران دانشگاه قم؛

تحولات، اقدامات اساسی و برنامه های آتی در واحد خواهران

خانم دکتر زهره برقعی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه قم، عنوان کرد: از زمانی که مسئولیت واحد خواهران دانشگاه قم را برعهده گرفتم، در کنار پرداختن به مسائل فرهنگی و علمی و تلاش وافر در جهت بهبود کیفی آن و مطالعه، ارائه و اجرای راهبردهای عملیاتی و موثر در زمینه‌های مذکور، دو هدف اساسی و عمده دیگر مد نظر قرار گرفت، یکی ارتقا نمودار سازمانی و منابع انسانی این بخش و دیگری همکاری و تعامل با بخش‌های داخلی و بیرونی سازمان.

وی افزود: مساله ارتقاء همه‌جانبه منابع انسانی معاونتخواهران و افزایش توانمندی‌های لازم در حوزه‌های کاری  و زمینه ارتقاء به مراتب بالاتر از اهم مواردی بود که در این حوزه مورد توجه قرار گرفت.

 

ارائه یک الگو و نمونه از ظرفیت های بانوان به کشور

دکتر برقعی با بیان اینکه هدف عمده معاونت خواهران دانشگاه قم، ارائه یک نمونه و الگو از ظرفیت‌های بانوانبهمجامع دانشگاهی است، گفت:دانشگاههای کشور یا به صورت دوجنسیتی پذیرش دارند و کلاس ها را مشترک برگزار می‌کنند یا تک جنسیتی هستند مانند دانشگاه الزهرا(س)و دانشگاه حضرت معصومه(س) که به بانوان اختصاص دارند.

از شاخصه های دانشگاه قم پذیرش هر دو جنسیت در محیط های آموزشی و اداری کاملاً مجزا است. سیاست‌های کلی دانشگاه برای آقایان و خانم ها یکسان است و بخش خواهران پردیس وابسته نیست بلکه از اجزای اصلیدانشگاه محسوب می شود. امابرای تامین محیطی متناسب با ویژگیهای بانوان دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های مدیریتی، مجموعه خواهران استقلال نسبی دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از شکل گیری مجموعه تقریبا مستقل اداری و آموزشی برای بانوان دانشگاهی در دانشگاه قم، احترام به شخصیت و حفظ شأن و رعایت کرامت والای زن مسلماندر جامعه  وآزادی بیشتر بانوان و در نهایت رشد آموزشیفرهنگی و مدیریتی ایشان بوده است.

دکتر برقعی افزود: ایجاد این مجموعه در دانشگاه، یک حق انتخاب هم برای قشر بزرگی از خانواده های کشور محسوب می شود که تمایل دارند خودشان یا فرزندشان در محیط هایی تحصیل کنند که دارای محیط متناسب و ویژه برای خواهران باشد و به همین علت می بینیم که با وجود کاهش ورودی ها در بسیاری از دانشگاه های کشور؛ میزان تقاضای بانوان برای تحصیل در این دانشگاه همچنان رو به رشد است.

ارتقاء بخش خواهران دانشگاه قم در سطح معاونت

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت از سال 93 که بنده این مسئولیت را پذیرفتم ابتدا به مطالعه چالش‌ها و آسیب‌ها پرداختیم، حدود 6 ماه تقریبا هیچ عزل و نصبی در بخش خواهران انجام نشد و پس از بررسی و مطالعه وضعیت موجود پیگیری اقدامات و برنامه ها آغاز گردید.

معاون خواهران دانشگاه قم ادامه داد: یکی از مشکلات و کاستی ها،مساله چارت سازمانی این مجموعه بود که با توجه به توسعه دانشگاه و ظرفیت های مدیریتی و اجرائی اساتید و کارکنان توانمند خانم، این موضوع بسیار ضروری بود که خوشبختانه تمام مسئولین دانشگاه قم اهتمام جدی برای حل این مسئله داشتند، لازم است فرصت را غنیمت شمارم و از ریاست محترم و هیات رئیسه وقت دانشگاه تشکر کنم که با درایت و اهتمام ایشان واحد خواهران توانست در حد معاونتارتقا پیدا کند؛ هم اکنون این واحد متشکل از یک معاونت و سه مدیریت با زیر مجموعه خاص خود اداره می شود.

 

اجرای چارت جدید اداری بخش خواهران از سال 97

دکتر برقعی بیان کرد: با تلاش‌هایی که در طی سال‌های اخیر در دانشگاه انجام شد، چارت جدید سازمانی واحد خواهران، در هیئت امنا به تصویب رسید و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید و ابلاغ شد، بنابراین از آبان سال 97 این چارت در دانشگاه قم در حال اجرا است.

معاون خواهران دانشگاه قم در خصوص جزئیات چارت سازمانی واحد خواهران دانشگاه قم خاطر نشان کرد: هم اکنون یک معاونت در سطح معاونان ستاد، سه مدیریت شامل آموزش وپژوهش و فناوری، فرهنگی و دانشجویی و منابع انسانی و پشتیبانی طبق چارت سازمانی تایید شده وزارت علوم در واحد خواهران دانشگاه قم فعال است..

 

فعالیت حدود 100 کارمند و بیش از 50 عضو هیات علمی، در بخش خواهران دانشگاه قم

وی افزود: با اجرای این چارت سازمانی، یکی از مشکلات اساسی واحد خواهران حل شد، اما از این به بعد باید به فکر ارتقای توانمندی‌های کارمندان و امور رفاهی بخش خواهران باشیم؛ هم اکنون حدود 100 کارمند در این بخش فعالیت می‌کنند که بیشتراین افراد پیمانی هستند و تعدادی محدود از این کارمندان رسمی هستند، همچنین بیش از 50 هیات علمی خانم در دانشگاه قم در رشته‌های مختلف مشغول به تدریس هستند.

دکتربرقعی گفت: یکی از مشکلات و مسائل جدی که در سال‌های گذشته در واحد خواهران با آن مواجه بودیم، محدودیت و کمبود فضای آموزشی برای دانشجویان دختر بود؛ زیرا زمانی که می‌خواهیم الگو معرفی کنیم، باید این الگو مزایایی داشتهباشد که دیگران از جمله بانوان جامعه برای تحصیل در آن ترغیب شوند.

 

معاون خواهران دانشگاه قم عنوان کرد: سال‌های گذشته تنها یک ساختمان "معصومیه" به واحد خواهران اختصاص یافته بود بنابراین از نظر فضای آموزشی کمبود زیادی وجود داشت و تعداد کلاس‌ها بسیار محدود بود و سلف تغذیه، واحد آموزشی و کلاس‌ها، کتابخانه، واحد اداری در فضایی کوچک و محدود جمع شده بودند.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم ساعت‌ها از وقت مسئولان محترم آموزش خواهران برای برنامه‌ریزی کلاس‌های درس 6 دانشکده صرف می‌شود، ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی که راجع به کمبود فضای آموزشی و اداری خواهران بود، از جمله مسائل مهم، مسئله کمبود خوابگاه برای دانشجویان دختر بود، به طوری که تنها یک خوابگاه فاطمیه در داخل دانشگاه وجودداشت و دانشگاه قم جهت مدیریت این حجم از دانشجوی خوابگاهی، ناچار از خوابگاه‌های استیجاری در شهر قم استفاده می‌کرد که این مسئله به لحاظ نظارت، رفت و آمد، هزینه‌های سرویس ناشی از آن برای دانشجویان مشکلاتی به همراه داشت.

 

دکتربرقعی افزود: در این راستا، با همکاری معاونت اداری مالی وقت ، دومین خوابگاه دخترانه دانشگاه با نام خوابگاه "کوثر" به بهره‌برداری رسید که البته تجهیز این خوابگاه و زیباسازی فضای اطراف آن به تدریج انجام شد اما در هر صورت اسکان بخش قابل توجهی از دانشجویان خوابگاهی خانم را سامان داد.

اختصاص دانشکده ها و ساماندهی جدید

وی بیان کرد: در همان سال اول مسئولیت، اقداماتی در خصوص تجهیز استادسرا در مکانی آرام و وسیع‌تر از مکان سابق در طبقه چهارم ساختمان معصومیه انجام گرفت، همچنین طبقات آن ساختمان،بین دانشکده‌ها تقسیم شد و فضا آموزشی خاص به هر دانشکده  اختصاص یافت،هر طبقه به یک دانشکده تخصیص یافت که کلاس‌های هر دانشکده در آن برگزار می‌شد و کارشناسان، اساتید هیات علمی در همان فضا استقرار پیدا کردند،زیراداشتن یک دانشکده مجزا به دانشجو هویت می‌بخشد.

 

معاون خواهران دانشگاه قم گفت: ابتدای سال تحصیلی 95، ساختمان امام خامنه ای(مدظله) به ساختمان‌های آموزشی واحد خواهران اضافه شده و به بهره‌برداری رسید و دانشجویان رشته الهیات و مدیریت از ساختمان معصومیهبه این ساختمان منتقل شدند وبدین شکلمقداری از حجم دانشجو از ساختمان معصومیهکاسته شد، اما همچنان برخی مشکلات باقی بود.

دکتربرقعی ادامه داد: با این شرایط، همچنان تعداد ورودی‌های هرسال در بخش خواهران، نسبت به برادران رو به افزایش بود و متقاضیان تحصیل دراین دانشگاه بیشتر می‌شدند؛ این امر، بازهم نیاز به فضای آموزشی بیشتر و خوابگاه داخلی خواهران را افزایش می‌داد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بخش دوم ساختمان آموزشی امام خامنه ای(مدظله) راه اندازی شد، عنوان کرد: همزمان با این راه اندازی، دو طبقه از ساختمان معصومیهبه خوابگاه تغییر کاربری پیدا کرد، بنابراین به تعداد اتاق‌های خوابگاه‌های خواهران دانشگاه افزوده شد و تنها دو دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی در ساختمان معصومیهباقی ماند.

معاون خواهران دانشگاه قم بیان کرد: شاید بیان این جابجایی و تغییر کاربری‌ها به زبان آسان باشد، اما این امر با وجود فعالیت کلاس‌های آموزشی و لزوم عدم اختلال در برنامه‌های درسی دانشجویان، بسیار سخت بود و با کمترین اختلال و مشکلات، تغییر کاربری‌ها انجام شد.

 

دکتر برقعی خاطرنشان کرد: با جابجایی فضای آموزشی دانشجویان از ساختمان معصومیهبه ساختمان امام خامنه ای(مدظله) یک مشکل اساسی وجود داشت و آن هم مسئله سلف تغذیه دانشجویان و کتابخانه و سایت بود، چراکه دانشجو باید فاصله زیادی را از سلف معصومیهتا ساختمان آموزشی امام خامنه ای(مدظله) طی می کرد و از آنجا که ساختمان امام خامنه‌ای(مدظله) برای کاربری آموزشی ساخته شده بود، تجهیز سلف در این مکان مشکلاتی را در پی داشت ولی جهت رفاه حال دانشجویان عزیز بخشی از طبقه هم کف ساختمان امام خامنه‌ای به سلف و بخشی از طبقه چهارم به کتابخانه و سایت اختصاص یافت که البته این مسئله هنوز هم جزو مشکلاتی است که امیدواریم در اسرع وقت حل شود.

 

افتتاح ساختمان اداری ویژه خواهران در سال 97

وی افزود: برخلاف انتظار و پیش‌بینی‌های انجام شده، بازهم درهر سال تحصیلی، ورودی‌های خواهران افزایش می‌یافت و مسئله کمبود خوابگاه داخلی، روز به روز بیشتر احساس می‌شد که با تجهیز اتاق‌هایمیهمان تقریبا کمی از این مشکل کاسته شد.

 

معاونخواهران اظهار کرد:  سال 97 ساختمان اداری جدیدی در واحد خواهران و نزدیک به ساختمان آموزشی امام خامنه ای(مدظله) افتتاح شد و کتابخانه نیز به این مکان انتقال یافت، در آن زمان تنها دانشکده علوم پایه در ساختمان معصومیهباقی ماند و در نتیجه یک طبقه دیگر نیز از این ساختمان به خوابگاه خواهران اضافه شد.

 

هنوز هم نیاز به افزایش فضای آموزشی در دانشگاه قم احساس می‌شود

دکتر برقعی با اشاره به اینکه به دلیل اختصاص فضای بیشتری به خوابگاه و کمبود فضای آموزشی، دانشکده علوم پایه بخش خواهران به دو قسمت تقسیم شده است، بیان کرد: رشته‌های ریاضی، شیمی و آمار، هم اکنون در ساختمان معصومیهو رشته‌های زیست و فیزیک در ساختمان امام خامنه‌ای(مدظله) هستند؛ بنابراین هنوز هم کمبود شدید فضای آموزشی احساس می‌شود که دراین راستا طرح‌هایی در نظر گرفته شده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌هایی  که برای افزایش فضای آموزشی واحد خواهران مدنظر است،تغییر کاربری ساختمان خوابگاه فاطمیهبه ساختمان آموزشی است و دیگر اینکه ساختمان جدیدی به عنوان خوابگاه اضافه شود یا ساختمان جدیدی جهت آموزش واحد خواهران راه‌اندازی شود؛ چراکه ساختمان آموزشی امام خامنه‌ای(مدظله) در نهایت ظرفیت 4 دانشکده را دارد درحالی که هم اکنون نزدیک به 6 دانشکده دراین ساختمان فعال هستند.

 

دکتر برقعی یادآور شد: با توجه به اقداماتی که جهت افزایش خوابگاه و ساختمان‌های آموزشی واحد خواهران انجام شده است، کماکان مشکل سلف سرویس، نمازخانه، کلاس‌های آموزشی، مکان‌های استراحت، فروشگاه و بازارچه دانشجویی وجود دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر حل شود.

 

تامین تمامی کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان بخش خواهران دانشگاه قم در کتابخانه داخلی

معاون خواهران دانشگاه قم در رابطه با کتابخانه بخش خواهران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه، هم اکنون تمامی کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان رشته‌های مختلف در کتابخانه بخش خواهران موجود است، چنانچه برخی از کتاب‌ها در کتابخانه مرکزی باشد، با درخواست دانشجویان از طریق سیستم، ظرف 2 روز به این بخش منتقل شده و در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد، لازم به ذکر است در حال حاضر  39200 عنوان کتاب فارسی، 3640 عنوان کتاب لاتین، 7369 پایان نامه در کتابخانه کوثر موجود است.

 

وی ادامه داد: در شرایط شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن بخش آموزش دانشگاه‌ها، واحد الکترونیکی کتابخانه دانشگاه در بخش خواهران و برادران، تقریبا تمامی کتاب‌های مورد نیاز اساتید و دانشجویان شامل 2592 عنوان کتاب لاتین  و 76 عنوان کتاب فارسی را به صورت الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار داده است.

 

شیوع کرونا؛ حادثه غیرمترقبه‌ای که همه چیز را به یکباره تحت تاثیر قرار داد

خانم دکتر برقعی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور، حادثه غیرمترقبه‌ای بود که تمامی ارگان‌های جامعه را یک دفعه تحت تاثیر قرار داد؛ دانشگاه قم نیز با توجه به حضور دانشجویان از سراسر کشور در خوابگاه‌ها، درابتدای شیوع کرونا با مشکلات فراوانی مواجه شد.

 

وی افزود: با اعلام همه‌گیری این بیماری در قم، دانشجویان خوابگاهی و حتی دانشجویان بومی به لحاظ روانیدچار مشکل شده و نگرانی زیادیدر مورد سلامت و همچنین ادامه روند تحصیلداشتند، اما در این شرایط تمامی اقدامات لازم برای انتقال دانشجویان خوابگاهی به محل زندگی آن‌ها انجام شد.

 

حفظ آرامش روانی دانشجویان خوابگاهی توسط مشاوران دانشگاه قم در زمان شیوع کرونا

معاون خواهران دانشگاه قم ادامه داد: در این راستا، دانشگاه قم از هیچ اقدامی جهت تسهیل بازگشت دانشجویان فروگذار نکرد از جمله هماهنگی با راه‌آهن استان جهت تهیه بلیط دانشجویان و مشاوره روانی و بهداشتی جهت حفظ آرامش آنان، تمامی این امکانات در همان ابتدای شیوع و اوج بیماری کرونا، با کمک مسئولین در اختیار دانشجویان دانشگاه قم قرار گرفت.

 

دکتربرقعی گفت: ابتدای شیوع بیماری کرونا هنوز تصمیمی جهت ادامه یا عدم ادامه روند آموزشی و تحصیل دانشجویان از سوی مراجع ذیربط انجام نشده بود، دانشجویان خوابگاهی نیز بیشتر وسایل خود را از خوابگاه خارج نکرده بودند که این امر، مسائلی همچون بهداشت و امنیت را در خوابگاه به همراه داشت؛ با همکاری بخش حراست و خدمات، تمامی وسایل دانشجویان بسته‌بندی و در محل امنی نگهداری شد.

 

وی افزود: دانشجویان در آن مقطع زمانی حساس امکان رفت و آمد و انتقال وسایل به محل زندگی خود را نداشتند، با تمهیدات و تدابیری که از سوی مدیریت محترم دانشجویی اندیشیده شد توانستند تخلیه اتاق و انتقال وسایل را به آسانی انجام دهند،اقدامات دانشگاه در این خصوص، امنیت و سهولت در جابجایی وسایل را بیشتر می‌کرد.

 

ارائه دروس به صورت آموزش مجازی

معاون خواهران بیان کرد: باتوجه به اینکه برگزاری ترم مهر سال 99 دراین دانشگاهبه صورت مجازی است، بالطبع نیازی به حضور  دانشجو در خوابگاه وجود ندارد، اما برای برخی کلاس های مقطع ارشد، کلاس‌های عملی، آزمایشگاه‌ها، جلسات دفاع و ... که نیاز به حضور دانشجو باشد، خوابگاه دانشگاه قم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی پذیرای دانشجویان خوابگاهی است؛ در این شرایط هر یک اتاق خوابگاه که در گذشته ظرفیت 6 نفر را داشت، هم اکنون فقط در اختیار 2 نفر خواهد بود.

 

دکتربرقعی با بیان اینکه تقریبا مشکل جدی در آموزش مجازی نداشتیم، تاکید کرد: با مجازی شدن آموزش دانشجویان، علاوه بر کلاس‌های آنان، روند کارهای اداری از جمله حذف ترم، مرخصی، امتحانات، تصحیح و تایید نمره و .... در موعد مقرر خود و بدون اختلالی به صورت غیرحضوری انجام گرفت.

 

وی گفت: در طول انجام کارهای غیر حضوری دانشجویان، روند نظارت بر پیگیری کارها توسط کارشناسان و کارمندان نیز ادامه داشت و با انتقال شماره تماس بخش‌های اداری بر روی تلفن‌های همراه کارمندان، پیگیری‌ها بدون توقف ادامه داشت؛ همچنین درزمان دورکاری کارمندان، کلاس‌های ضمن خدمت جهت توسعه و ارتقا منابع انسانی به صورت مجازی برگزار شد.

 

فعالیت‌های جهادی دانشجویان و اساتید در زمان شیوع کرونا

معاون خواهران در رابطه با اقدامات بخش فرهنگی نیز خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی این واحد، در دوران شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و از طریق کانال‌ها و سایت دانشگاه قم وحتی بارگذاری نشریات در سایت و کانال‌هابه طور مستمر ادامه داشت.

 

دکتربرقعی در رابطه با اقدامات انجام شده توسط دانشگاه قم در زمان شیوع کرونا بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه با همکاری مسئولین، دانشجویان و اساتید دانشگاه قم در استان انجام شد، مشاوره سلامت و روانی اساتید با خانواده‌هایی بود که یکی از افراد آن‌ها دچار بیماری کرونا شده بودند یا یکی از اعضای خانواده خود را بر اثر این بیماری از دست داده بودند و بعد از همین مشاوره‌ها، دانشجویان به صورت یک تیم جهادی وارد عمل می‌شدند و خانه‌های این افراد را ضدعفونی و گندزدایی می‌کردند.

 

وی اضافه کرد: تهیه ماسک و دستکش، مراقبت از برخی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان، ارائه مشاوره و فعالیت‌های فرهنگی که ذکر شد نیز جزو اقداماتی بود که توسط دانشگاه قم و با کمک جهادی دانشجویان در دوران شیوع کرونا انجام شد و تعدادی از اساتید نیز تحت عنوان همیاران سلامت ارائه خدمت می‌کردند.

 

هر کمبودی مرتبط با فضای اختصاصی بانوان نیست.

معاون خواهران دانشگاه قم در رابطه با انتقاداتی که به مسئله فضای اختصاصی بانوان در دانشگاه قم می‌شود، عنوان کرد: متاسفانهبرخی هر نوع انتقاد، مشکل و کمبودی را که در دانشگاه قم وجود داشته باشد به موضوع فضای اختصاصی تحصیلی بانوان ارتباط می‌دهند در صورتی که ممکن است همان مسئله یا مشکل در سایر دانشگاه‌ها به صورت شدیدتر و بیشتر وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که گاهی در این زمینه بیان می‌شود، محدودیت رشته‌های موجود دردانشگاه قم است، در حالی که هیچ دانشگاهی در کشور نیست که تمامی رشته‌ها و امکانات را داشته باشد.

 

فضای اختصاصی بانوان مانع و محدودیتی در دانشگاه قم ایجاد نمی‌کند

وی ادامه داد: فضای اختصاصی بانوان مانع از رشد علمی نمی‌شود رتبه های برجسته و علمی دختران دانشجو در عرصه های گوناگون گواه این مطلب است و چه بسا میزان پذیرش دانشجو را نسبت به دانشگاه‌های دیگر افزایش داده است که این خود یک امتیاز مثبت برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه قم است.

 

تحصیل 19 دانشجوی روشندل در دانشگاه قم/اختصاص کتابخانه سپید ویژه دانشجویان روشندل

دکتربرقعی همچنین در رابطه با کتابخانه سپید دانشگاه قم که ویژه دانشجویان روشندل این دانشگاه است، تصریح کرد: این کتابخانه با در اختیار داشتن فایل‌های صوتی کتاب‌های مورد نیاز روشندلان، تمامی آن‌ها را در اختیار این دانشجویان می‌گذارد؛ حدود 19 نفر از دانشجویان دانشگاه قم، در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد از میان روشندلان هستند.

 

وی گفت: پیگیری کلاس‌های درسی، امتحانات، برگزاری آزمون‌ها به صورت بریل و... از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش کتابخانه سپید دانشگاه و با پییگیری کارشناسان مربوطه انجام می‌شود؛ تمامی این پیگیری‌ها به صورت تلفنی در زمان شیوع بیماری کرونا نیز برای این دانشجویان انجام شد،لازم به ذکر است در حال حاضر 197 جلد کتاب و مجله به خط بریل، سه دستگاه کامپیوتر، یک دستگاه LCD، یک دستگاه پرینتر، دو دستگاه درشت‌نمای متون بهدید، یک دستگاه پرکینز، دو دستگاه پکتوس و 14 عنوان کتاب ضبط شده در کتابخانه سپید موجود است.

 

ستاد عفاف و حجاب دانشگاه قم و مصوبات آن

معاون خواهران دانشگاه قم با اشاره به فعالیت ستاد عفاف و حجاب دانشگاه قم بیان کرد: این ستاد با حضور رئیس محترم دانشگاه قم در حال فعالیت است و رئیس محترم دفترنهاد رهبری (مدظله)، معاونین محترم آموزش، فرهنگی، دانشجوییدر این ستاد عضو هستند؛ مشاوره، راهنمایی و فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب در دانشگاه از جمله فعالیت‌های این ستاد است.

 

وی در پایان گفت: بسته فرهنگی عفاف و حجاب در این ستاد تصویب شده که در آن وظایف هر معاونت مشخص شده است. در معاونت فرهنگی برنامه عملیاتی این بسته نیز تدوین شده است و در معاونت‌های دیگر نیز در حال پیگیری است؛ تصویب اختصاص 2 ساعت از زمان هر درس معارف به مسئله عفاف و حجاب، ارائه درس دانش خانواده در ترم اول دانشجویان، تشکیل گروه مرآت از میان دانشجویان جهت امر به معروف در فضای دانشگاه، برخی از مصوبات این ستاد است.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 3409
کلمات کلیدی