• 1402/09/22 - 15:56
  • - تعداد بازدید : 152
  • - تعداد بازدیدکننده : 152

جهاد مبارزه برای حفظ یک آرمان و دستیابی به هدفی مقدس است

رئیس دانشگاه قم گفت: جهادگر برای حفظ یا دستیابی به یک هدف مقدس تلاش می‌کند و طبق وعده‌های الهی ایمان دارد که در این مباره پیروز خواهد شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در گردهمایی رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی که در دانشگاه قم در حال برگزاری است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی کمک‌های فراوانی نسبت‌به دانشگاه‌ها انجام داده است به‌طور مثال دانشگاه قم طی دو ماه اخیر سی و یک برنامه مشترک با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار کرده‌است که از آغاز سال تحصیلی جاری به طور میانگین یک برنامه در روز می‌شود همچنین این برنامه‌ها در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، آشناسازی با فضاهای جدید علمی و آموزشی برگزار شده است. 

 
وی ادامه داد: دانشگاه قم به‌معنای واقعی دانشگاه بین‌المللی است و طبق اسناد بین‌المللی رتبه صد و پنج جهان را از این منظر دارد، لازم به ذکر است که در دانشگاه قم از بیست و چهار ملیت دانشجو وجود دارد و بناست که طی پروسه‌ای این بیست و چهار ملیت به پنجاه ملیت نیز برسد، همچنین باید اشاره کرد که شهر قم نیز بین‌المللی‌ترین شهر ایران است زیرا یک پنجم افراد ساکن در قم از ١٣٠ ملیت مختلف هستند. 
 
دکتر شریفی افزود: با توجه به نیروهای جوان جهاد دانشگاهی باید روحیه جهادی بیشتر در این سازمان تقویت شود. چند نکته در خصوص کار جهادی لازم به ذکر است نخست این که این نهاد مقدس مزین به‌نام جهاد دانشگاهی بوده و تمام هویت این نهاد در دو کلمه جهاد و دانشگاه نهادینه شده‌است. 
 
رئیس دانشگاه قم بیان کرد: نکته دوم جهاد به‌معنای واقعی یک مبارزه در برابر دشمن سرسخت است حال این دشمن درونی باشد یا دشمن فیزیکی و بیرونی پس با توجه به این امر جهاد در تفکر اسلامی یعنی مبارزه‌ای که با فعالیت و تلاش بسیار همراه است. 
 
وی اضافه کرد: نکته سوم مبارزه همراه با شور و شوق ایمان و اطمینان به پیروزی است و جهادگر یقین دارد که پیروز است. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی گفت: نکته چهارم جهاد مبارزه‌ای است که در راه حفظ یک آرمان یا هدف مهم و یا دستیابی به یک هدف و آرمان مقدس انجام می‌گیرد و طبق بیان الهی موفقیت در این امر حتمی است این مورد با توجه به پیروزی هایی که جهاد دانشگاهی کسب کرده در کار این نهاد نیز مشاهده می‌شود. 
 
رئیس دانشگاه قم ادامه داد: متعلق جهاد دانشگاهی یکی از مقدس‌ترین امور در نظام ارزشی اسلام یعنی علم و دانش است، شهادت در دین اسلام جایگاه بالایی دارد اما طبق روایات کار علمی افضل بر شهادت است و از نگاه ارزش اسلامی علم بالاترین ارزش به حساب می‌آید. 
 
دکتر شریفی در پایان تصریح کرد: نکته آخر این‌که فیلسوفان غرب معتقدند علم ارزشمند نیست و سکولار است و نباید نگاه ایدئولوژیک داشت که البته دروغ است و خود آن‌ها و نگاه سکولار را تبدیل به یک ارزش کرده‌اند درواقع جهاد با اسمی که دارد مشخص می‌کند که ارزش آن بسیار بالاست لذا مصداق بارز تحقق علم دینی را پیش‌از جامعه دانشگاهی در میان محققان جهاد دانشگاهی می‌توان یافت چراکه به‌خوبی ایمان را در علم نهادینه کردند و ورای علم نگاه فلسفی را به علم داشته‌اند و در مقام عمل نیز اکثر مواقع توانستند به‌درستی عمل کنند و امید است که پرشورتر این راه را ادامه دهند.
  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 326