• 1402/11/01 - 16:00
  • - تعداد بازدید : 128
  • - تعداد بازدیدکننده : 128

دانشگاه قم اصالت خود را در مرجعیت زبان فارسی حفظ کرده است

رئیس دانشگاه قم گفت: نمایه شدن نشریه تحقیقات فلسفه کلامی دانشگاه قم به زبان فارسی در پایگاه‌های بین‌المللی نشانگر حفظ اصالت این دانشگاه در مرجعیت زبان فارسی است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی در دومین کارگاه دیپلماسی علمی و فرهنگی ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در دیپلماسی علمی و فرهنگی عنوان کرد: استحضار دارید که دانشگاه قم بر اساس ارزیابی‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی همچون پایگاه استنادی تایمز  بین‌المللی‌ترین دانشگاه کشور است.

وی ادامه داد: در عرصه جهانی نیز از نظر فرصت‌های بین‌المللی، تعداد دانشجویان، ارتباطات و کنفرانس‌های علمی دانشگاه قم در میان دانشگاه‌ها رتبه ١۰۵ را دارد.

دکتر شریفی گفت: در حال‌حاضر باید اشاره کرد که دانشجویان غیرایرانی حاضر در دانشگاه قم از ٣٠ ملیت مختلف هستند که طی یک برنامه چند ساله تلاش بر این است تا تعداد ملیت این دانشجویان افزایش یابد و به ۵٠ ملیت برسد، البته این اتفاق کار بسیار دشواری است که می‌توان آن‌ را جهاد در معنای حقیقی نامید.

رئیس دانشگاه قم اضافه کرد: دانشگاه قم برای تحقق این مهم دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله تسلط اساتید به یکی از زبان‌های عربی، انگلیسی و در برخی موارد زبان اردو و زبان‌های دیگر، فرصت‌های مطالعاتی، ارتباطات بین‌المللی و ثبت مقالات علمی با افراد مطرح در سطح جهان است.

وی در خصوص ارتباطات بین‌المللی دانشگاه قم با سایر کشورها بیان کرد: در زمینه ارتباطات بین‌المللی ارتباط با دانشگاه‌های مختلف از جمله چین، روسیه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی در زمینه فرصت‌های مطالعاتی و برگزاری سمینارها صورت گرفته است و تلاش بر این است که این ارتباطات روز به روز باید گسترده‌تر گردد.

دکتر شریفی با اشاره به مجلات نمایه شده در پایگاه‌های بین‌المللی به زبان فارسی افزود: تا کنون ١٢ مجله از کشور نیز توانسته‌اند با زبان فارسی در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی مانند اسکوپوس نمایه شوند و مطلب قابل توجه این که یکی از نشریات نمایه شده نشریه تحقیقات فلسفه کلامی دانشگاه قم است و چند نشریه دیگر نیز در آستانه پیوستن به نمایه شدن هستند، بنابر این آمار دانشگاه قم در خصوص مرجعیت زبان فارسی اصالت خود را حفظ کرده است.

رئیس دانشگاه قم در پایان تصریح کرد: میل به این ارتباط، فرهنگ این نوع ارتباط و اعتقاد به ارتباط بین المللی میان اساتید و جامعه دانشگاهی در دانشگاه قم وجود دارد و امیدواریم که با کمک حاضرین و مسئولین حاضر در جلسه این مسیر هموارتر گردد.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 661
کلمات کلیدی