• 1402/02/31 - 19:01
  • - تعداد بازدید : 145
  • - تعداد بازدیدکننده : 145
رئیس دانشکده دین و رسانه:

روابط عمومی باید امین مخاطب باشد

رئیس دانشکده دین و رسانه عنوان کرد: روابط عمومی‌ها ‌ صرفا نباید امین پیام مسئولین و روسای دانشگاه‌ها باشند بلکه لازم است که امانت‌دار پیام مخاطب هم باشند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر کمال اکبری دانشیار دانشکده دین و رسانه، صبح امروز ۳۱ اردیبهشت در نشست روسای روابط عمومی دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی، گرامی‌ داشت روز ارتباطات و روابط عمومی که به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد، در خصوص نقش روابط عمومی در سازمان‌ ها گفت: روابط عمومی نشان‌ دهنده موضوعات زیادی از سازمان‌ ها است، مخاطبان، سازمان‌ ها را از دریچه روابط عمومی می‌ بینند، چرا که روابط عمومی روحی در پیکره کل مجموعه سازمان است؛ روحی که ارتباطات اعضای سازمان را با یکدیگر بهبود می‌ بخشد، و نبود روابط عمومی مجموعه را دچار  تنش می‌ کند.

وی با بیان اینکه یکی از نقش‌ های روابط عمومی در کاهش تنش‌ ها و رفع نگرانی  ذینفعان مرتبط با سازمان است، با تاکید بر نزدیکی ارتباط افراد از طریق دستگاه‌ های ارتباطی در دنیای امروز اظهار کرد: امروزه در دهکده جهانی، افراد از طریق دستگاه‌ های ارتباطی به یکدیگر نزدیک شده‌ اند، و برای نزدیکی هر چه بیشتر لازم است اقناع افکار عمومی نسبت به سازمان‌ ها و نهاد‌ ها صورت گیرد و این اقناع افکار با پشتیبانی روابط عمومی اتفاق می‌ افتد.

رئیس دانشکده دین و رسانه با اشاره به فراگیری  رسانه‌ های جمعی در دنیای امروز بیان کرد: امروزه وسایل ارتباط جمعی گسترده شده و کار روابط عمومی ابعاد مختلفی پیدا کرده چرا که رسانه‌ ها و وسایل ارتباط جمعی در دنیای کنونی تعاملی و دو طرفه است در حالی که در گذشته پیام‌ ها و رسانه‌ ها یک طرفه بود.

دکتر اکبری در ادامه افزود: بحث اعتماد را جدی بگیرید، مخاطب باید به روابط عمومی اعتماد کند و آنچه را که می‌ گویند را بپذیرد تا توانایی سرایت به بخش‌ های مختلف جامعه را داشته باشد و اقناعی بودن آن را نیز باید در نظر بگیریم.

دانشیار دانشکده دین و رسانه با اشاره به همه فهم بودن پیام روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی جای نظریه‌ پردازی ‌ نیست، وقتی با مخاطب صحبت می‌ کنیم، باید کم‌ اطلاع‌ ترین و کم‌ سوادترین مخاطب را هم در نظر داشته باشیم و همچنین باید دغدغه مخاطبان را هم رفع کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: شفافیت، مهم‌ ترین عنصر برای رسیدن پیام اقناعی است، در نتیجه پیام باید قابل سنجش برای مخاطب باشد و حقیقت را هم به کارکنان و مسئولین و هم به مخاطب منتقل کند، همچنین لازم است که اخلاقی بودن پیام را نیز در نظر داشت تا روابط عمومی را به عنوان امین پیام بشناسند.

اکبری افزود: روابط عمومی باید در دسترس باشد، تا بتواند آرامش را در سازمان فراهم کند چرا که کار روابط عمومی به مثابه ارتباطات و کارکردهای کل سازمان است.

دانشیار دانشکده دین و رسانه در پایان با اشاره به اینکه روابط عمومی باید حافظ‌ منافع سازمان باشد تاکید کرد که روابط عمومی باید از متدهای علمی در عین اعتمادزایی بهره ببرد.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 418