• 1403/07/26 - 11:06
  • - تعداد بازدید : 56
  • - تعداد بازدیدکننده : 46

علامه حسن‌زاده آملی در منظومه علوم و معارف، به مثابه یک خورشید درخشان بود

استاد برجسته فلسفه و عرفان حوزه‌ علمیه و از شاگردان علامه حسن زاده آملی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی در منظومه علوم و معارف، به مثابه یک خورشید درخشان بود، عنوان کرد: ایشان بر ما حق حیات دارند، فراگیری علوم و فنون حوزه‌های قدیم و جدید بدون بهره‌گیری از علامه حسن زاده آملی مشکل است، او شخصیت جامعی بود که سیره او باید الگوی ما در علم و تزکیه نفس باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، آیت‌الله شیخ حسن رمضانی در همایش ملی علامه ذوالفنون که صبح امروز در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان این همایش عنوان کرد: علامه حسن‌زاده آملی عالمی جامع، عامل و حکیم بود که با آثار برجای مانده خود به انسان کمک می‌کند تا در مسیر تکامل قدم بردارد، هرچند این عالم برجسته در میان ما نیست اما کنش، آثار و سیره او برای ما به یادگار مانده‌است.
 
وی افزود: در منظومه علوم و معارف، علامه حسن زاده آملی همچون خورشید می‌درخشد، او یگانه دوران بود؛ هدف از برگزاری همایش علامه ذوالفنون، شناساندن این عالم نیست بلکه هدف زنده نگه‌داشتن یاد او و علم او است، اساتید این بزرگوار به طلاب علم سفارش می‌کردند اگر می‌خواهید طالب علم واقعی را ببینید به دیدار آیت‌الله حسن زاده بروید که او فانی در علم است، او علاوه بر علم در تزکیه و پاکسازی درون نیز شاخص بود.
 
آیت الله رمضانی تصریح کرد: تاکنون سه دوره این همایش، همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی ایشان برگزار شده‌است، امیدواریم هر سال این برنامه برگزار شده و یاد ایشان گرامی داشته شود، ایشان نیاز به شناساندن ندارند بلکه ما نیازمند یاد او و علم او در پیش‌برد اهداف علمی و معنوی خود هستیم، ایشان صرف‌نظر از فقه و فقاهت در همه جنبه‌های علمی و معنوی شاخص و برجسته بودند.
 
این استاد برجسته فلسفه و عرفان حوزه‌ی علمیه بیان کرد: علامه حسن‌زاده بر ما حق حیات دارند، فراگیری علوم و فنون حوزه‌های قدیم و جدید بدون بهره‌گیری از علامه حسن زاده آملی مشکل است، او شخصیت جامعی بود که سیره‌اش باید الگوی ما در علم و تزکیه نفس باشد.
 
وی در پایان از برگزارکنندگان این همایش، به ویژه موسسه تربیتی آوای توحید، بیت علامه حسن‌زاده آملی و دانشگاه قم قدردانی کرده و از حضور آیت‌الله اعرافی و دکتر حداد عادل در این همایش علمی نیز تشکر کرد.
  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 4351

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید