• 1403/04/10 - 10:00
  • - تعداد بازدید : 143
  • - تعداد بازدیدکننده : 138

قدردانی از حضور فعال دانشگاهیان درجهت برگزاری پرشور انتخابات/ استمرار این نوع فعالیت­ ها در دور دوم انتخابات

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان گروهی از فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی رسالتی را بر عهده خود می‌دیدند که در راستای آن، حضور فعالی در جهت برگزاری پرشور انتخابات و ترغیب مردم به شرکت در این عرصه داشتند این امر جای قدردانی دارد و باید از آنان تشکر کرد، همین روند باید در برگزاری دوره دوم انتخابات نیز ادامه‌دار باشد.

حجت الاسلام دکتر رضا نوروزی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، ضمن تشکر از دانشجویان و دانشگاهیان جهت ترغیب مردم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: فعالانی که در کشور جهت ایجاد نشاط اجتماعی و برگزاری پرشور انتخابات تلاش کردند، همگی در این راستا یک نوع رسالتی را بر عهده خود احساس می‌کردند، این نوع فعالیت‌ها در دوره دوم برگزاری انتخابات نیز باید با جدیت بیشتری استمرار داشته باشد.

وی در رابطه با کسانی که در انتخابات شرکت نکردند گفت: تحلیل‌های دقیقی از عدم شرکت در انتخابات‌ها باید انجام گیرد، اینکه برخی گمان می‌کنند عدم شرکت برابر با عدم قبول نظام سیاسی کشور است، قطعا نادرست است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم بیان کرد: عدم مشارکت‌ یا حضور کمرنگ عده ای از مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور ناشی از نوع سبک زندگی مردم است که باید توسط اساتید و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد، مشارکت‌های اجتماعی جامعه به دلیل فردگرایی‌ها، در حال کاهش است.

دکتر نوروزی اضافه کرد: در همین دانشگاه قم در یک دوره‌ای کثرت شرکت دانشجویان در اردوها و برنامه‌ها ما را به جایی رساند که سامانه‌ای طراحی کردیم که اگر دانشجویی برای بیشتر از یکبار و برای بار دوم و سوم می‌خواهد در یک اردویی شرکت کند سامانه اجازه این کار را ندهد، اما امروز دانشجویان در اردوهای رایگان نیز شرکت نمی‌کنند، عدم شرکت در انتخابات شورای صنفی دانشجویان نیز دلیل دیگری بر تایید این مسئله است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم تصریح کرد: فردگرایی یکی از دلایل این عدم مشارکت‌ها است که باید با نظرکارشناسی مورد تحلیل قرار گیرد، مشارکت‌های اجتماعی با نوع زندگی فردگرایانه امروز ارتباط مستقیمی دارد.

وی گفت: اینکه عدم شرکت عده ای از  مردم در انتخابات را مستقیما و تنها به عدم قبول نظام سیاسی کشور ارتباط دهیم نظر دقیقی نیست و باید دلایل دیگر از جمله مواردی که ذکر شد نیز مورد بررسی قرار گیرد، البته قطعا این ها صدای اعتراض گروهی از مردم است که نباید این اعتراض‌ها نادیده گرفته شود.

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 4047