• 1403/06/28 - 19:45
  • - تعداد بازدید : 135
  • - تعداد بازدیدکننده : 124

مسئولیت‌پذیری مجاهدانه، راه حل رشد و تعالی کشور

رئیس دانشگاه قم: اگر ما این روحیه مسئولیت‌پذیری و کار مجاهدانه داشته باشیم؛ خودمان، سازمان و درنهایت کشور رشد خواهد کرد. دنیا، دنیای تعارضات و گرفتاری‌هاست؛ ولی خدای متعال با دیدن این تلاش‌های خالصانه افراد، بسیاری از موانع را از زندگی آن‌ها برطرف خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در کارگاه تخلفات اداری که صبح سه‌شنبه برگزار شد عنوان کرد: گاهی بسیاری از تخلفات یا اموری که تحت عنوان نادیده گرفتن قانون صورت می‌گیرد، ریشه در بی‌توجهی و ناآگاهی نسبت‌به قانون دارد که فرد وظیفه خود را نمی‌دانسته و ناخواسته مرتکب تخلف شده‌است؛ لذا آگاهی بخشی و تبیین هر مجموعه از وظایف مدیران است و گاهی و باید این آگاهی بخشی به‌صورت حضوری و لفظی انجام گیرد و صرف ابلاغ کارتابل افاقه نمی‌کند.
 
وی مسئولیت‌پذیری را نوعی روحیه اسلامی و خداپسند دانسته و بیان کرد: طبق روایتی از پیامبر، هر کس که کار و مسئولیتی را برعهده می‌گیرد باید آن را به‌درستی و به‌نحو احسن انجام دهد. خدای متعال دراین‌صورت خشنود می‌شود که افراد مسئولیت‌های خود را به‌نحو احسن انجام دهند و این اعتقادی است که بنده دارم و در تمام امور آن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهم؛ البته این نوع کار کردن بسیار دشوار است اما بنده همیشه بر این امر اهتمام می‌ورزم.
 
رئیس دانشگاه قم بیان کرد: مسئولیت پذیری ما ابتدا سبب رشد خود، سازمان و در نهایت کشورمان خواهد شد؛ دنیا، دنیای تعارضات و گرفتاری‌هاست. ولی خدای متعال با دیدن تلاش‌های خالصانه افراد، بسیاری از موانع را از زندگی آن‌ها برطرف خواهد کرد.
 
 دکتر شریفی اضافه کرد: هر ساله نظرسنجی‌ و آسیب‌شناسی‌هایی در دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم برگزار می‌شود که سال گذشته دانشگاه قم به‌عنوان سالم‌ترین دانشگاه کشور از نظر آسیب‌های اجتماعی انتخاب‌شد. لذا تصمیم بر این شد که نظرسنجی کاملی در کنار نظرسنجی وزارت علوم انجام شود و این نظرسنجی به همت جهاد دانشگاهی در حدود ۲۰۰ صفحه انجام و مورد بررسی قرار گرفت که نکات قابل‌توجهی از آن استخراج شد.
 
وی با بیان نکاتی مهم در خصوص نظرسنجی‌ها و نتایج به دست آمده از آن، نقش مسئولین و کارکنان دانشگاه را نقشی حیاتی در تبلیغ و ماندگاری دانشگاه قم در اذهان مراجعین دانسته و خاطر نشان کرد: ما در شهر انقلاب و اهل‌بیت هستیم و هر رفتار ما اثرگذاری گسترده‌ای بر ذهن مراجعین دارد که در ذهن‌شان ماندگار خواهد شد؛ لذا مسئولیت گسترده و پر برکت گره‌گشایی از مردم بر دوش ما قرار گرفته که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم و با بهترین برخورد و در سریع‌ترین زمان، قدمی در حل مشکل مراجعین برداریم.
  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 4283

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید