• 1402/08/13 - 05:00
  • - تعداد بازدید : 120
  • - تعداد بازدیدکننده : 120

وزیر علوم با رئیس جامعه المصطفی دیدار کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سفر یک روزه به قم با رئیس جامعه‌المصطفی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس جامعه‌المصطفی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر و نسل کشی غیر انسانی در غزه یاد شهدای مقاومت را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد با یاری خدا به زودی شر رژیم غاصب از منطقه دفع گردد.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با بیان اینکه همکاری میان جامعه المصطفی و وزارت علوم همواره و در تمامی دولت‌ها همکاری تنگاتنگ و نزدیک بوده است، به معرفی این نهاد آموزشی و پژوهشی پرداخت.
 
وی گفت: جامعه‌المصطفی در قم، مشهد، اصفهان، تهران، تبریز و گرگان فعالیت دارد که گرگان ویژه اهل سنت و مرکز تهران مخصوص فرقه‌های شیعی غیر اثنی‌عشری است.
 
رئیس جامع المصطفی از فعالیت این نهاد در ۳۵ منطقه خارج از کشور که شامل بیش از ۵۰ کشور میشود خبر داد و عنوان کرد: جمعیت دانش پژوهان جامعه جامعه المصطفی در داخل و خارج بالغ بر ۵۳ هزار نفر می‌شود.
 
وی گفت: محور آموزش‌ها در جامع المصطفی علوم انسانی و اسلامی و نیز زبان، ادبیات و فرهنگ را شامل می‌شود، همچنین در برخی از کشورها با مجوز های اخذ شده در همان کشور به رشته‌های دیگر نظیر پرستاری نیز ورود کرده است.
 
وی به مجلات و نشریات جامعه المصطفی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰ نشریه علمی و پژوهشی در حال چاپ است و در حوزه انتشارات نیز ۴۴۰۰ عنوان کتاب به بیش از ۳۰ زبان منتشر شده است که عمدتاً شامل حوزه‌های آموزشی و کمک آموزشی، پژوهشی و ترویجی است.
دکتر زلفی گل وزیر علوم نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر همکاری همه جانبه وزارت علوم با این نهاد علمی و پژوهشی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی جامعه‌المصطفی بر لزوم نمایه شدن نشریات این نهاد در نمایه های بین‌الملی isi و Scopus تاکید کرد و از همراهی وزارت علوم در این راستا خبر داد.

 

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 848
کلمات کلیدی