• 1403/01/22 - 17:00
  • - تعداد بازدید : 81
  • - تعداد بازدیدکننده : 81

معرفی فرهنگ غنی ایرانی، یکی از تاثیرات مثبت جذب دانشجویان غیرایرانی است

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم گفت: فارغ‌التحصیلان غیرایرانی، با شناختی که نسبت به کشور پیدا می‌کنند، سفیران و مبلغان کشور خواهند بود تا فرهنگ غنی ایران را در کشور خود معرفی کرده که این موضوع در روابط آینده بین کشورها موثر است.

​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، نشست تبادل نظر پیرامون جذب دانشجویان بین‌الملل، با حضور دکتر یاسر پیرعلی، رییس دانشگاه شهرکرد، دکتر محسن اکبرپور، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم و جمعی از معاونان، اساتید و کارکنان دانشگاه سه‌شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر محسن اکبرپور، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم پذیرش دانشجویان بین‌الملل را فرصتی دانست که می‌تواند با چالش‌هایی نیز همراه باشد و گفت: جذب دانشجویان بین‌الملل کمک می‌کند تا دانشگاه به یک مرجعیت علمی بالاتری برسد، همچنین افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی، اشتغالزایی و درآمدزایی ارزی از زمان ورود دانشجو به کشور تا خروج آنها از دیگر مزایای جذب دانشجویان بین‌الملل  است.

وی ادامه داد: توسعه دامنه نفوذ فرهنگی از دیگر مزایای دانشجویان خارجی است که می‌تواند منجر به افزایش امنیت پایدار در منطقه شود و علی‌رغم توجه به مباحث آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات با کیفیت بالا، مباحث فرهنگی و اینکه بتوانیم دو کشور را ببیشتر به هم نزدیک کنیم حائز اهمیت است که خود منجر به افزایش قدرت نرم کشور می‌شود.

دکتر اکبرپور با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان غیرایرانی، با شناختی که نسبت به کشور پیدا می‌کنند، سفیران و مبلغان کشور خواهند بود تا فرهنگ غنی ایران را در کشور خود معرفی کرده که این موضوع در روابط آینده بین کشورها موثر است.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم با بیان اینکه برگزاری کلاس‌ها باید به زبان فارسی باشد، گفت: می‌توان بسته‌های تکمیلی آموزشی به زبان عربی از محتوای تدریس شده تهیه کرد و در اختیار دانشجویان قرار داد تا فرآیند آموزش با کیفیت بهتری انجام پذیرد؛ همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی زبان فارسی می‌تواند از اقدامات موثر دانشگاه در راستای زبان آموزی به دانشجویان خارجی باشد.

دکتر اکبرپور بر لزوم تشویق اساتید و کارشناسان در راستای پیشبرد بهتر امور تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم کار و دانشجو در دانشگاه مقصد، می‌توان با در نظر گرفتن عوامل تشویقی، همکاری و مشارکت در برگزاری منظم‌تر کلاس‌ها و امور مرتبط با دانشجویان بین‌الملل را بالا برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با توجه به تجارب دانشگاه قم، چالش‌های جذب دانشجویان بین‌الملل در سه مرحله پیش از تحصیل، در طول تحصیل و پس از فارغ التحصیلی را تشریح کرد و به پرسش‌های مطرح شده توسط حاضرین در جلسه پاسخ داد.

همچنین در این جلسه، دکتر یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به تصمیم شورای راهبردی جذب دانشجویان بین الملل، تبادل نظر و گفتمان در فرآیندهای جذب، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی و ... دانشجویان بین‌الملل دارای اهمیت بوده و پس از حضور دانشجویان در دانشگاه نیز نشستی دیگر در این خصوص برگزار خواهد شد تا الزامات و مقررات مربوط به حضور دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه برایشان تشریح شود.

رییس دانشگاه شهرکرد، با اشاره به اهمیت و کسب تجربه از سایرین در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، فرهنگی، مالی، اداری و غیره، افزود: دانشگاه قم، با داشتن ۴ هزار دانشجوی بین‌الملل از ۳۰ کشور دنیا، می‌تواند تجربه و اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار همکاران دانشگاه شهرکرد قرار دهد تا با بهره‌گیری از آنها برنامه‌ریزی بهتر و دقیقتری انجام شود.​

  • گروه خبری : فرهنگی,اخبار
  • کد خبر : 4120
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید