• 1403/08/23 - 17:22
  • - تعداد بازدید : 87
  • - تعداد بازدیدکننده : 82

نشست بررسی و ارزیابی رویکردهای آموزشی ـ تربیتی مدارس ابتدایی غیردولتی در دانشگاه قم برگزار شد

اولین نشست از سلسله نشست‌های بررسی و ارزیابی رویکردهای آموزشی_تربیتی مدارس ابتدایی غیردولتی در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، اولین نشست از سلسله نشست‌های بررسی و ارزیابی رویکردهای آموزشی_تربیتی مدارس ابتدایی غیردولتی شهر قم با حضور آقای نادری، مدیر مدرسه ابتدایی، آقای آمن، مدیر مقطع متوسطه اول مجتمع غیردولتی هدایت و به همت انجمن علوم تربیتی، در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.

در این نشست ابتدا میهمانان برنامه به بیان برخی اشکالات آموزش و پرورش دولتی اشاره کرده و در ادامه به روش‌های مدرسه جهت غلبه بر این اشکالات پرداختند.

در این جلسه، میهمانان نشست به این نکته اشاره کردند که متاسفانه حجم بالای کتب درسی مدارس و زمان محدود، مانع از آن شده است که مدارس فرصت لازم برای تقویت مهارت‌های فردی، اجتماعی و پایبندی افراد داشته باشند و همچنین فضای جامعه و والدین نیز به نحوی است که اگر مدرسه‌ای بخواهد به مهارت‌ها بپردازد، با اعتراض والدین نسبت به ضعف در آموزش مواجه خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست مطرح شد: تجربه کرونا نشان داد که می‌توان زمان را به نحوی مدیریت کرد که به همه اهداف رسید، برای این کار مدرسه هدایت برنامه درسی خود را به نحوی تغییر داد که دروس یکسان مثلا درس ریاضی به شکل ۲ زنگ پشت سر هم باشد و در آن، زنگ اول عنوان زنگ تبیین را به خود اختصاص داده است که حضور همه دانش آموزان در این رنگ الزامی است و زنگ دوم عنوان زنگ تعامل را به خود اختصاص داده که در آن به مباحث مهارتی و کاربردی پرداخته خواهد شد. بر این اساس شکل دانش آموزان طبق نیازهای خود به صورت کاملا آزادانه در این کلاس‌ شرکت می‌کنند؛ البته این طرح، نقاط قوت و ضعفی دارد که می توان در جای خود به آن پرداخت.

گفتنی است در پایان این نشست، اساتید گروه علوم تربیتی و دانشجویان به بیان نکته نظرات خود و سوالاتی در خصوص طرح پرداخته و میهمانان برنامه نیز توضیحاتی در خصوص ابهامات طرح بیان کردند.

  • گروه خبری : آموزش,عمومی
  • کد خبر : 4503
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید