• 1403/04/12 - 00:21
  • - تعداد بازدید : 298
  • - تعداد بازدیدکننده : 285

استخدام عضو هیات علمی از طریق فرایند جذب نخبگان در دانشگاه قم

مدیر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه قم از استخدام عضو هیات علمی از طریق شیوه جذب نخبگان در رشته‌های نانو تکنولوژی، زیست فناوری، هوش مصنوعی، علوم شناختی و سایر رشته‌های مرتبط دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا دانشگاه قم خبر داد.

دکتر مرتضی یوسف‌زادی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم عنوان کرد: تا کنون انسان به کمک فناوری در حال مهندسی محیط اطراف خود بوده است اما قرن حاضر با فناوری‌های نوظهور، حال این خود انسان است که در حال مهندسی شدن است؛ بواسطه علومی که اصطلاحا فناوری‌های همگرا نامیده می شنوند که ویژگی مشترک آنها همگرا بودن در تغییر ماهیت و مهندسی انسان حاضر است.

 

مدیر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه قم ادامه داد: اصطلاح فناوری‌های همگرا (Converging Technologies) عنوانی است که در دنیای علم و فناوری برای اشاره به ترکیب هم‌افزای چهار دانش پیشرفته شامل فناوری نانو، فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و علوم شناختی به کار می‌رود. این اصطلاح اولین بار در سال 2001 توسط بنیاد ملی علوم در آمریکا مطرح و به  ارتقای قابلیت‌های بشر از طریق تجمیع علوم مختلف اشاره داشته است. 

 

وی افزود: در فصل سوم نقشۀ جامع علمی کشور، علوم و فناوری‌های همگرا جزء اولویت‌های ملی مطرح ‌شده است، به‌ طوری‌ که در حوزۀ فناوری‌های اطلاعات، فناوری‌های نانو و زیستی از اولویت اول برخوردارند و در حوزۀ علوم پایه و کاربردی نیز اولویت اول به علوم شناختی و رفتاری اختصاص یافته است.

 

دکتر یوسف‌زادی اضافه کرد: نظر به اهمیت این موضوع دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا دانشگاه قم بعد از کسب مجوزهای لازم در دانشگاه و ذیل آیین‌نامه دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد، این دانشکده در حال حاضر دارای 4 عضو هیات علمی و دارای دو مقطع کارشناسی ارشد نانو شیمی و نانو زیست فناوری است.  

 

مدیر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه قم عنوان کرد: برای توسعه دانشکده در سال جاری جذب عضو هیات علمی از طریق شیوه جذب نخبگان در رشته‌های نانو تکنولوژی، زیست فناوری، هوش مصنوعی، علوم شناختی و سایر رشته‌های در برنامه دانشگاه قرار گرفته و توسعه رشته‌ها در محورهای مطرح شده به علاوه فناوری‌های نوظهور مد نظر است.

  • گروه خبری : آموزش
  • کد خبر : 4059
کلمات کلیدی