• 1402/10/28 - 03:00
  • - تعداد بازدید : 125
  • - تعداد بازدیدکننده : 125

امروز فلسطین بیش از همیشه حیات دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: امروز فلسطین بیش از هر روزی حیات دارد و تنها مسلمانان مدافع فلسطین نیستند بلکه همه عدالتخواهان در اقصا نقاط جهان برای گرفتن حق مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته‌اند.

​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، حجت الاسلام دکتر علیرضا  ابراهیمی در مراسمی که با موضوع شکایت وطرح دعوای حقوقدانان علیه اسراییل برگزار شد، در جمع حقوقدانان استان قم عنوان کرد: فلسطین از ۱۹۴۷ به اشغال رژیم کودک کش اسرائیل درآمده است، براساس  مقررات حقوق اساسی، اسرائیل فاقد عناصر مشکله‌ی یک دولت‌کشور است، حقوق‌دانان اروپایی در اوایل قرن جاری، نامه‌ای را با امضای ۱۵۰ حقوق‌دان برجسته امضا کردند مبنی بر اینکه این رژیم اشغالگر را نمی‌توان دولت مستقل نامید.

وی افزود: اسرائیل سرزمینش اشغالی بوده، جمعیتش از سراسر دنیا گرد آمده است و تنها نیمه قدرتی سیاسی ایجاد کرده که به مردم مقتدر و مظلوم فلسطین ظلم کند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: این غصب و اشغال ده ها سال طول کشیده است و گذشت زمان هیچ گونه حقی را برای غاصب و اشغال‌گر ایجاد نمی‌کند، در این مدت سازمان ملل متحد و ارکان مختلف آن بیش از ۱۴۰ قطعنامه در نقض حقوق بشر توسط اسرائیل و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین صادر کرده است.
ابراهیمی گفت: رژیم غاصب به هیچ از یک معاهدات و مقررات بین المللی پایبند نبوده و نیست، مفاهیم آوارگی، پناهندگی، اشغال و تعیین سرنوشت و اصول مسلم حقوقی بدون  ذکر نام مقدس فلسطین در کتاب‌های حقوقی و حقوق بین الملل تعریف نمی شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان کرد: صرف اشغال دلیل بر تمسک به قاعده‌ی  دفاع مشروع است، اقدامات اسرائیل در دو ماه گذشته مصادیق بارز عناصر مادی جرائم جنایات جنگی، نسل کشی و تجاوز نظامی است.
وی اضافه کرد: آمریکا، فرانسه و انگلیس در غزه به عنوان شریکان و معاونان جرائم یاد شده هستند، حضور فیزیکی سربازان آمریکایی در کنار اسرائیلی‌ها، مباشرت در جرم و دستور نتانیاهو و بایدن به عنوان آمران کشتار بی حد و مرز در دادگاه‌های بین المللی به عنوان متهم قابلیت محاکمه دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم خاطر نشان کرد: اقدامات لبنان قهرمان، یمن سلحشور، ایران انقلابی و همه حامیان غزه در چهارچوب دفاع از مظلوم و دفاع از تامین صلح و امنیت بین المللی تفسیر می‌شود.
وی گفت: کوتاهی کشورهای عربی اسلامی همسایه مایه‌ی شرم بوده و در تاریخ ثبت خواهد شد، شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه ستودنی است و مایه‌ی شرم مدعیان حقوق بشر آمریکایی و اروپایی است.
ابراهیمی تاکید کرد: امروز فلسطین بیش از هر روزی حیات دارد و تنها مسلمانان مدافع فلسطین نیستند بلکه همه عدالتخواهان در اقصا نقاط جهان برای  گرفتن حق مردم مظلوم فلسطین به‌پا خواسته‌اند.
وی ادامه داد: حقوق‌دانان متعهد در مرکز حرم اهل بیت(س) و فیضیه  همان طور که در سال ۱۳۴۲ برای شکست رژیم سفاک ستم‌شاهی قیام کردند امروز برای دفاع از مردم فلسطین و غزه به پا خواسته‌اند امیدواریم این حرکت علمی و مبارک سرآغازی بر پیگیری مستدل و محکم در جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین باشد.

 

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 775
کلمات کلیدی