• 1403/02/17 - 12:44
  • - تعداد بازدید : 127
  • - تعداد بازدیدکننده : 127

تجلیل از پروفسور گلشنی در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران

در پایان روز نخست ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران با حضور رئیس دانشگاه قم، اساتید و دانشجویان از پروفسور مهدی گلشنی به مناسبت روز استاد تجلیل شد.

 

​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم در پایان روز نخست ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران مراسم ویژه‌ای با حضور رئیس دانشگاه قم، اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه به جهت تجلیل از پروفسور مهدی گلشنی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم گفت: باید افتخار کرد که در برهه‌ای از تاریخ هستیم که معاصر با استاد بزرگی چون دکتر گلشنی است و دانشگاه قم مفتخر بوده که در طی یک سال و نیم اخیر توانسته دو بار از حضور استاد گرانقدر بهره‌مند شود.

 

در ادامه مراسم پروفسور مهدی گلشنی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: دانشگاه قم با توجه به پتانسیلی که دارد باید دچار تحول شود در عصر حاضر فلسفه به دپارتمان‌های فیزیک بازگشته و دانشگاه‌های مشهور غرب نیز بخشی را تحت عنوان فلسفه فیزیک راه‌اندازی کرده‌اند، به نظر بنده قم نیز پایگاه مناسبی برای حضور رشته‌ای با این عنوان است.

 

▫️وی ادامه داد: می‌توان گفت که بعد دین به بعضی از سرآمدان علمی بازگشته است و برخی از فیزیک‌دانان و زیست‌شناسان به سمت دین گرایش‌پیدا کرده‌اند، این امر به حدی رسیده است که آشکارا افکار دینی خود را بازگو می‌کنند، این افکار به فلسفه دینی ما بسیار نزدیک است به همین علت موقعیت مناسبی ایجاد شده تا مکاتبات علمی جهت ارتقاء دانشگاه با این اشخاص صورت گیرد.

 

در این مراسم همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و تکریم مقام استاد، تجلیل از دکتر مهدی گلشنی توسط ریاست دانشگاه قم و اساتید حاضر در جلسه انجام شد.

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 3945