• 1402/09/20 - 11:00
  • - تعداد بازدید : 132
  • - تعداد بازدیدکننده : 132

خلاقیت عامل موفقیت در جامعه است​

مدیر رویداد استارتاپ حقوقی گفت: در جامعه از میان افراد دارای همت و استعداد، کسانی موفق‌ترند که خلاقیت خود را نیز به کار گیرند زیرا خلاقیت یکی از عوامل مهم در موفقیت است.

​به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم دکتر سید یاسر ضیایی، در رویداد استارت آپ حقوقی صبح روز دوشنبه 20 آذر ماه در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: همانگونه که رشد در عرصه‌های علمی صورت می‌گیرد باید تلاش شود تا بهره وری از طریق علم برای جامعه نیز به وجود آید و نباید به مباحث نظری محدود شود.

وی ادامه داد: ایده استارت آپ حقوقی به عنوان یک فعالیت جدید در عرصه کشور شکل گرفت تا دانشجویان و علاقمندان به رشته حقوق بتوانند در عرصه جامعه منشا خدمات نوین باشند و چه بسا در عرصه حاکمیت نیز گره گشای سیاست گذاری‌های حقوقی و قضایی باشند که این امر به شرط ادامه یافتن استارتاپ در سال‌های آتی است.

دکتر ضیایی افزود: استارتاپ حقوقی که با نام‌های شرکت نوپا و یا کار آغاز نیز شناخته می‌شود باید دارای چند ویژگی باشد نخست نوآوری که در سطح ملی وجود دارد اما باید نوآوری به سطح بین‌المللی برسد، دوم قابلیت تجاری شدن داشته باشد و مورد سوم قابل رشد باشد که معمولاً در این بخش نیازمند سرمایه است.

مدیر رویداد استارت آپ حقوقی بیان کرد: بازار استارت‌آپ های حقوقی فقط در بخش خصوصی نیست بلکه شرکت‌های دولتی نیز می‌توانند از بازاری که برای این استارت‌آپ‌ها تعریف می‌شود استفاده کنند.

عضو هیئت علمی گروه حقوق بین الملل دانشگاه قم اضافه کرد: ساختار این رویداد شامل کمیته اجرایی با حضور آقای شفقت به‌عنوان دبیر کمیته، کمیته علمی با حضور آقای دکتر بختیاروند به‌عنوان دبیر علمی و کمیته داوران با حضور آقایان دکتر محمدرضا اسدی، دکتر هادی مصدق و دکتر پوریا حیدری است.

وی در خصوص اسامی حامیان و نقش موثر آن‌ها در تداوم این رویداد گفت: ازجمله حامیان این رویداد نیز می‌توان به معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دانشگاه‌های خوارزمی، زنجان، مفید، آزاد واحد قم، اصفهان، فارابی، پژوهشکده حقوقی اسکودا(اتحادیه کانون‌های وکلای کشور)، پارک علم و فناوری استان قم، مرکز رشد دانشگاه قم، اتحادیه انجمن‌های علمی حقوق، انجمن علمی حقوق مالکیت فکری و مرکز رشد دانشگاه آزاد قم اشاره کرد که  اگر این حمایت در دوره‌های بعدی ادامه پیدا کند می‌تواند نقش بسیار مؤثری در تداوم این رویداد داشته باشد.

دکتر ضیایی ادامه داد: در دنیا دانشگاه‌های نسل اول با عنوان دانشگاه‌های آموزش محور، دانشگاه‌های نسل دوم با عنوان دانشگاه‌های پژوهش محور، دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که با صنعت و جامعه ارتباط دارند و درنهایت دانشگاه‌هایی نیز در کشورهای پیشرفته مطرح می‌شود که نسل چهارم دانشگاه‌ها هستند و تحت عنوان دانشگاه‌های ثروت آفرین یاد می‌شوند.

مدیر رویداد استارت آپ حقوقی در خصوص رسیدن به دانشگاه‌های نسل چهارم افزود: در نتیجه ارتباط با صنعت باید منجر به  ثروت آفرینی شود  پس اتکا به پژوهش و آموزش عقب ماندن از چارت علمی جهان است که باید دراین‌راستا تلاش لازم صورت گیرد تا بتوان ارتباط با جامعه را به همراه دغدغه دانشجو حفظ کرد و زمینه این ارتباط را که منجر به خدمات گسترده برای جامعه می‌شود ایجاد کرد تا در ادامه آن بتوان به دانشگاه ثروت آفرین دست یافت.

عضو گروه حقوق بین الملل دانشگاه قم ادامه داد: فواید و اهداف برگزاری چنین رویدادی در جامعه خروجی ایده‌های مؤثر از ذهن افراد غیرمؤثر است که نتیجه آن کارآفرینی و ثروت آفرینی است دومین هدف نیز تقویت خلاقیت از طریق ارتباط با جامعه است زیرا خلاقیت عامل موفقیت به حساب می‌آید به همین علت است که از بین افرادی باهمت بالا و با استعداد نیز افرادی موفق ترند که خلاقیت خود را در کنار این همت و استعداد بکار گیرند و نتیجه آن می‌تواند فکری باشد که ثروت ایجاد می‌کند.

 وی بیان کرد: در فرآیند جذب ایده‌ها چهار پیش نشست به‌صورت آنلاین برگزار شد که در این پیش نشست به افراد شرکت‌کننده گواهی نیز ارائه می‌شد.

دکتر ضیایی در پایان تصریح کرد: از میان 28 ایده ارسال شده از حدود 8 شهرستان کشور ده ایده منتخب شدند تا در اختتامیه رویداد برای داوری ارائه شوند پس از داوری این ده ایده سه مورد از آن‌ها به عنوان ایده برتر انتخاب می‌گردد و در پایان نیز جوایز ارزشمند مادی و معنوی به ایده‌های برتر اهدا می‌گردد.

  • گروه خبری : عمومی,اخبار
  • کد خبر : 804
کلمات کلیدی