• 1403/05/16 - 21:52
  • - تعداد بازدید : 103
  • - تعداد بازدیدکننده : 100

دانشگاه ‌قم، سالم‌ترین دانشگاه در عرصه آسیب‌های اجتماعی/ استمرار برگزاری برنامه‌های مشترک دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی واحد قم

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه این دانشگاه به‌عنوان سالم‌ترین دانشگاه در عرصه آسیب‌های اجتماعی شناخته شده‌است، افزود: این عنوان بار مسئولیت بیشتری را برای دانشگاه قم به‌جود آورده است و لذا دغدغه‌مندی مسئولان دانشگاه را در این عرصه افزایش داده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم،حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم، به‌ مناسبت سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی از این مجموعه بازدید کرد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، بیان کرد: دغدغه فرهنگی و سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه قم نسبت به سابق افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه قم به‌عنوان سالم‌ترین دانشگاه در عرصه آسیب‌های اجتماعی شناخته شد، افزود: این عنوان بار مسئولیت بیشتری را برای دانشگاه قم به‌جود آورده است و لذا دغدغه‌مندی مسئولان دانشگاه را در این عرصه افزایش داده است.

دکتر شریفی اظهار کرد: تدوین برنامه فرهنگی و معرفتی دانشگاه قم در سال جاری درحال تدوین است که اجرای این طرح مدون و منظم فرهنگی فعالیت‌های شبانه‌روزی و تلاش مداوم مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.

رییس دانشگاه قم بیان کرد: جهاد دانشگاهی در طول سالهای 1402-1403 بطور کلی 98 برنامه در حوزه های فرهنگ دینی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ ملی، فرهنگ کار، فرهنگ زیست محیطی، فرهنگ مطالعه برگزار کرده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان قم جزء سه واحد برتر در بین جهاد دانشگاهی است، برنامه فلسفه شب های قدر پربازدیدترین برنامه اجرایی جهاد دانشگاهی با دانشگاه قم بوده است.

وی ضمن تشریح ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و دانشگاه قم، اظهار کرد: تاکنون این دو نهاد مهم در بخش‌های مختلفی از جمله کارآفرینی، فرهنگی و خانواده برنامه‌های مشترکی را برگزار کرده‌اند.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولین، مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی استان قم، تاکید کرد: تجربه جهاد دانشگاهی قابلیت انتقال به جهان اسلام و جبهه مقاومت دارد.

ضرورت تقویت همکاری‌های روابط عمومی دانشگاه قم با جهاددانشگاهی استان

دکتر مهدی محمدی، مدیرکل اداره روابط عمومی دانشگاه قم نیز در این جلسه، ضمن تبیین ظرفیت‌های همکاری‌های روابط عمومی دانشگاه قم با جهاددانشگاهی واحد قم، بیان کرد: اجرای برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی به ویژه انعکاس گسترده اخبار  کرسی‌های برگزار شده و برگزاری نشست‌های تخصصی علمی در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی افزود با توجه به وجود و فعالیت‌ کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس و کودک و نوجوان می‌توان از ظرفیت انها برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و توسعه خواندن و اجرایی کردن اهداف سند ملی خواندن استفاده کرد.

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 4132

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید