• 1401/03/04 - 10:00
  • - تعداد بازدید : 105
  • - تعداد بازدیدکننده : 105

رویکرد تبلیغی و ترویجی مسابقات قرآن مورد توجه مسئولین باشد

ناظر فنی سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت:جشنواره‌های ملی و مسابقات رویکردهای متفاوت دارند و مهم ترین هدف مسابقات رویکرد تبلیغی و ترویجی است که متولیان امر باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

​علی‌اصغر شعاعی، ناظر فنی سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: جشنواره‌های ملی و مسابقات رویکردهای متفاوت دارند، یکی از رویکردهای این جشنواره‌ها انتخاب و گزینش برترین‌ها و رویکرد مهم دیگر، رویکرد تبلیغی و ترویجی است.


وی گفت: رویکرد تبلیغی ترویجی یعنی در نحوه برگزاری مسابقات تحولی روی بدهد تا انگیزه‌های دیگران بالاتر برود، در استانی که جشنواره برگزار می‌شود باید فعالان و علاقه مندان به قرآن حضور پیدا کنند؛ متاسفانه در تمام جشنواره‌ها و مسابقات این بخش ضعیف است که برای رشد این موضوع در سطح کلان باید برنامه‌ریزی و تعیین شود که هدف تبلیغی ترویجی برگزاری یک جشنواره که مهم‌ترین آن جذب جوانان است به چه صورت باشد.​


شعاعی افزود: اگر در زمینه رویکرد تبلیغی جشنواره‌ها کار شود شاهد رشد تعداد شرکت‌کنندگان خواهیم بود، هم‌چنین لازم است در کنار برگزاری مسابقات بحث انگیزه‌سازی و انس به قرآن کریم در دانشجویان مورد توجه قرار بگیرد.

ناظر فنی هیئت داوران جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اظهار کرد: بعد از همه‌گیری ویروس کرونا برنامه‌های قرآنی کشور و سطح حافظان و قاریان دچار افت شد که علت آن کم‌بودن محافل قرآنی و دعوت‌ها و نیز کم‌رنگ‌شدن شور و هیجان قرآنی است، هرچند برنامه‌های مجازی برگزار شد اما هیچ‌گاه به اندازه برنامه‌های حضوری مفید نبود.

وی ادامه داد: در آینده باید به حضور پررنگ مردم در سالن مسابقات قرآنی توجه ویژه کرد، علاوه بر متسابقین افراد دیگری هم در سالن باید حضور داشته باشند تا باعث شور و نشاط قرآنی و اعتماد به نفس بیش‌تر شرکت‌کنندگان شود.

وی با بیان اینکه سطح شرکت‌کنندگان در حفظ 20 جز بهتر از حفظ 5 و 10 جز بود، گفت: عدم فراهم‌کردن تمهیدات کافی از سمت دانشگاه‌ها برای اعزام دانشجویان و نیز عواملی مانند اسکان، خستگی و عدم استراحت کافی قبل از مسابقه در این افت کیفیت مؤثر است و بنده معتقدم سطح قرآنی شرکت‌کنندگان پایین نیست و باید با وجود عوامل ذکر شده در مورد سطح مسابقات نظر داد.

  • گروه خبری : فرهنگی,اخبار
  • کد خبر : 2768