• 1399/12/26 - 14:01
  • - تعداد بازدید : 29
  • - تعداد بازدیدکننده : 29

درخشش دانشجویان دانشگاه قم در اولین دوره از مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان

​به گزارش روابط عمومی دانشگاه قم، در اولین دوره از مسابقات مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با نام " ره نشان " ، پنج تن از دانشجویان دانشگاه قم موفق به کسب رتبه برتر شدند.

این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور، در ۵ حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی، میزبان ۳۸ شرکت دانش بنیان و ۵۶ پروژه بود.

شرکت‌ها ضمن تعریف پروژه‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و با فعالیتی ۵ ماهه که از مهرماه آغاز شده است و تا دهم اسفند سال جاری ادامه یافت.

این طرح ها با استقبال ۴۵۱۰ نفر از شرکت کنندگان، به مرحله اجرا رسید که پس از ۷ مرحله ارزیابی، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از ٣٠٠ تیم شد.

مراسم اختتامیه و تقدیر از تیم های برتر این مسابقه در ١٨ اسفند ماه با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد که بر همین اساس محمدجواد مهرابیان، حسین نوربخش و سیدعیرضا موسوی رابطی دانشجویان کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه قم در پروژه حذف گاز SO2 در حوزه آب و محیط زیست رتبه سوم را کسب کردند و بهاره رضائی منزه و فاطمه معین، دانشجویان کارشناسی مهندسی برق دانشگاه قم نیز در پروژه طراحی و پیاده‌سازی سناریوی عملکردی ربات اجتماعی در ترمینال‌های حمل و نقل مسافربری در حوزه هوشمندسازی، حائز کسب رتبه سوم شدند.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 3114
کلمات کلیدی