• 1400/12/24 - 09:00
  • - تعداد بازدید : 39
  • - تعداد بازدیدکننده : 39
خبر موفقیت؛

درخشش دانشجویان دانشگاه قم در دومین دوره از مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان با نام ره نشان

آیین اختتامیه دومین دوره مسابقه ملی «ره نشان» با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری و اهدای جوایز به نفرات پایان یافت. اختتامیه دومین دوره مسابقات ره نشان با محوریت «حل مسئله» و «نوآوری» و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سالن همایش‌های بین الملل صداوسیما برگزار شد.

بنیاد ملی نخبگان با همکاری موسسه هدایت تخصصی رضوان شریف و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین دوره مسابقه ملی نوآورانه «ره نشان» را برگزار کردند. این مسابقه که با رویکرد مسئله محوری برگزار شده برترین مسابقه ملی در زمینه استعدادیابی و حل نیازهای علمی شرکت های دانش بنیان است. 

 

در ابتدای برگزاری این دور از مسابقات با بیش از  ۲۵۰۰ شرکت دانش بنیان و صنعتی مذاکره شد تا نیازها و مسائل این شرکت ها مشخص شود که نتیجه در قالب 48 پروژه به شرکت کنندگان این دوره عرضه گردید. علاوه بر شرکت های فناور و صنعتی که طرف اول موضوع مسابقه هستند، بیش از 1500 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور نیز در این ماراتن علمی حضور پیدا کردند که در قالب 350 تیم، کار گروهی خود را آغاز کردند.

این رویداد بزرگ علمی در پنج محور اصلی  "حمل و نقل"، "انرژی"، "هوشمندسازی"، "زیست فناوری" و " معدن و مواد"  برگزار شد که تیم های شرکت کننده بر اساس پروژه های تعریف شده در این محورها با یکدیگر به رقابت پرداختند. تیم های موفق به شرکت های دانش بنیان معرفی خواهند شد.

​ 

این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیازهای صنعت کشور، در 6 حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی ، هوشمندسازی و معدن و مواد میزبان 38 شرکت دانش بنیان و 48 پروژه بود.

شرکت‌ها ضمن تعریف پروژه‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و با فعالیتی 5 ماهه که از مهرماه آغاز شده است و تا دهم اسفند سال جاری ادامه یافت. این طرح ها با استقبال 1510 نفر از شرکت کنندگان، به مرحله اجرا رسید. 

پس از 4 مرحله ارزیابی، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد پروژه‌ها، برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم ها در قالب بیش از 250 تیم  شد.

مراسم اختتامیه و تقدیر از تیم های برتر این مسابقه در 18 اسفند ماه با حضور آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید و کسب رتبه اول توسط خانم زهرا گلستانی و کسب رتبه سوم توسط خانم پریسا ظهوری از دانشجویان دانشگاه قم صورت پذیرفت.

این موفقیت علمی را به جامعه دانشگاهی تبریک گفته، توفیقات روزافزون این عزیزان را مسألت می نماییم.​

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 2852

تصاویر