• 1402/04/15 - 21:10
  • - تعداد بازدید : 132
  • - تعداد بازدیدکننده : 132

آیین افتتاح رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد

نمایشگاه آخرین دستاوردهای توانمندی‌های فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری رویداد تبادل فناوری اطلاعات حوزه علوم و فرهنگ اسلامی برپا شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم آیین افتتاح رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی پنجشنبه ١۵ تیرماه با حضور مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیر حوزه‌های علمیه در مرکز حوزه‌های علمیه برگزار شد.

 

در این آئین حوزه علمیه و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری با محوریت شبکه سازی و شناسایی نیازهای فناورانه در زمینه علوم اسلامی را امضا کردند که بر اساس این تفاهم‌نامه پس از شناسایی و اعلام نیازهای فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ارتباط لازم را میان شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه علمیه برقرار خواهد کرد.

 

همچنین در این نمایشگاه ٢٢ شرکت فرهنگی محصولات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله بازی که یک فضای رقابتی با موضوعات مذهبی است و به شکل رویداد در فضای تخصصی برای حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود، سپس در زمینه هوش مصنوعی که پاسخ‌گوی سوالات شرعی است و بر روی دیتای مرکز ملی پاسخ‌گویی توسط محققین دانشگاه قم آموزش‌داده می‌شود و درنهایت در زمینه نرم‌افزار که متن کتاب به‌صورت عکس و نسخه pdf نیست بلکه به گونه ای است که می‌توان از متن یادداشت برداری کرد و یا متن را ذخیره کرد؛ به نمایش گذاشته شد.

 

در پایان این آیین با سخنرانی جناب آقای دکتر محمدصادق خیاطان مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به پایان رسید.

  • گروه خبری : فرهنگی,اخبار
  • کد خبر : 454