• 1400/08/05 - 08:00
  • - تعداد بازدید : 92
  • - تعداد بازدیدکننده : 91

افتتاح کتابخانه دیجیتال دانشگاه قم/دسترسی رایگان اساتید و دانشجویان دانشگاه قم به سامانه «علم نت»

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، صبح امروز چهارشنبه 5 آبان، مراسم افتتاح کتابخانه دیجیتال دانشگاه با حضور معاون پژوهشی، جمعی از مدیران و اساتید در تالار اندیشه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید فراهانی فرد، معاون پژوهش دانشگاه قم در این مراسم عنوان کردکتابخانه در دانشگاه نقش اساسی در همه حوزه ها خصوصا آموزش و پژوهش دارد لذا باید دسترسی اساتید، دانشجویان، محققین و پژوهشگران به منابع تحقیقاتی تسهیل شود.

وی با اشاره به ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه قم طی چند سال اخیر ادامه داد: از عوامل مهم این درخشش و کسب رتبه علمی در میان دانشگاه های کشور مرهون تسهیل دسترسی به منابع در کتابخانه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فراهانی افزود: افتتاح کتابخانه دیجیتال نتیجه سال ها تلاش همکاران در این بخش است که همسو با عصر دیجیتال و نیز محدودیت های ناشی از شرایط کرونایی در سال های اخیر لزوم بیشتری پیدا کرده است.

معاون پژوهش دانشگاه قم در پایان بر بزرگ‌تر و جامع‌تر شدن گستره دیجیتالی شدن کتابخانه تاکید کرد.

تهیه و راه‌اندازی سامانه مشابهت‌یاب
در ادامه دکتر محمدی مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه قم ضمن ارائه گزارش عملکرد عنوان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 800 پایان نامه و پروپوزال از دانشگاه قم در ایرانداک ثبت شده است که از این لحاظ رتبه اول در منطقه 4 را دارا هستیم.

وی ادامه داد: خدمت جدید کتابخانه دانشگاه قم تهیه و راه‌اندازی سامانه مشابهت‌یاب است که ان شاالله با همراهی معاونت آموزش در سامانه گلستان بارگذاری می شود.

محمدی خدمت دیگر را فراهم شدن دسترسی رایگان اساتید و دانشجویان به سامانه جستجوگر علم نت عنوان کرد.

مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه قم، تکمیل سامانه مشابهت یابی، توسعه کتابخانه دیجیتال، توسعه سواد اطلاعاتی اساتید و دانشجویان و ایجاد مخزن دانش سازمانی را افق پیشروی کتابخانه دانشگاه عنوان کرد.

گفتنی است کتابخانه دیجیتال دانشگاه قم به آدرس slib.qom.ac.ir/diglib  در دسترس است.

  • گروه خبری : رفاهی,اخبار
  • کد خبر : 3000
کلمات کلیدی