• 1403/10/04 - 13:44
  • - تعداد بازدید : 134
  • - تعداد بازدیدکننده : 122
مشاور نمایه سازی نشریات وزارت علوم عنوان کرد:

تغییر معیارهای نمایه شدن مجلات علمی در پایگاه های بین المللی در آینده نزدیک/ در نمایه سازی نشریات حوزه علوم انسانی و هنر حساب ویژه ای روی دانشگاه قم بازکرده ایم

مشاور نمایه سازی نشریات وزارت علوم با بیان اینکه هم اکنون موضوع آینده نگاری در صنعت نشر بسیار اهمیت دارد، گفت: قطعا پارامترهای ورورد به نمایه اسکوپوس در آینده تغییر خواهد کرد، با بررسی های انجام گرفته گمان می رود که مجلات علمی در آینده به سمت معیارهای کیفی حرکت کند تا بتواند اثر بخشی نشریه را در ارائه خدمت و سرویس به بازار هدف که جامعه یا صنعت است، بیشتر کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، کارگاه نمایه سازی مجلات در پایگاه های استنادی بین المللی با حضور دکتر مرتضی طاهری، مشاور نمایه سازی نشریات وزارت علوم و مولف کتاب نمایه سازی نشریات علمی، امروز سه شنبه 4 دیماه در تالار حکمت ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد.

در این کارگاه، دکتر طاهری عنوان کرد: ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همه دانشگاه های کشور کارگاه نمایه سازی مجلات در پایگاه های استنادی بین المللی را برگزار کرده ایم، و این کارگاه نیز ادامه همین سلسله کارگاه ها است.

وی افزود: پیش از این و تا سال 1400 تعداد 101 نشریه با نمایه اسکوپوس در اکوسیستم آموزش عالی داشتیم اما در این سه سال با به کارگیری توان و ظرفیت اقصا نقاط کشور در زمینه آموزش عالی، 82 نشریه به این ظرفیت اضافه شده است.

مشاور نمایه سازی نشریات وزارت علوم تصریح کرد: در دوره جدید وزارت علوم، موضوع نمایه سازی نشریات در حوزه علوم انسانی و هنر مورد توجه است، در این خصوص دانشگاه قم یکی از دانشگاه هایی است که ما به آن نگاه ویژه ای داشته و حساب ویژه روی آن باز کردیم.

دکتر طاهری خاطرنشان کرد: نشریه‌ای که در علوم انسانی و هنر نمایه شود ارزش بسیار زیادی نسبت به دیگر رشته ها داشته و این کار، کار سختی است.

وی گفت: هم اکنون به نقطه ای که رسیده ایم که باید بحث آینده نگاری در صنعت نشر به آن بپردازیم، ما باید ببینیم آینده مجلات علمی به چه سمت حرکت خواهد کرد، قطعا پارامترهای ورورد به نمایه اسکوپوس در آینده تغییر خواهد کرد، با بررسی های انجام گرفته گمان من این است که مجلات علمی در آینده به سمت معیارهای کیفی می رود که بتواند اثر بخشی نشریه را در ارائه خدمت و سرویس به بازار هدف که جامعه یا صنعت است، بیشتر کند.

 

  • گروه خبری : پژوهش,عمومی
  • کد خبر : 4668

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید