• 1399/04/16 - 14:00
  • - تعداد بازدید : 36
  • - تعداد بازدیدکننده : 36

نکات مربوط به امتحانات پایان ترم

باسلام و آرزوی سلامتی و موفقیت در امتحانات پایان نیمسال

درپی برگزاری آزمون آزمایشی کار با سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه، در ادامه پاسخ سؤالات کلیدی دانشجویان در مورد کار با این مطرح و پاسخ داده شده است.

سؤال1-
نحوه آپلود فایل تصویری:

پاسخ:
در فیلم آموزشی کار با سامانه (نسخه کامپیوتر و همچنین نسخه موبایل) نحوه آپلود کردن فایل تصویری آمده است. لطفاً حتماً این راهنما مشاهده شود.

نکته قابل توجه آن است که در اکثر گوشی‌ها، لازم نیست ابتدا تصویر برگه پاسخ را در قالب یک فایل ایجاد و بعد بارگذاری کرد. بلکه می توان با دوربین عکس گرفته و در همان لحظه آن را به عنوان پاسخ درج نمود.

سؤال2-
ظاهر نشدن کادر آپلود (بارگذاری) عکس در پاسخ به سؤالات تشریحی

پاسخ:
نکات زیر در مورد این مشکل، قابل توجه است:

درصد کمی از دانشجویان (حداکثر %۵ از کل شرکت کنندگان) این مشکل را گزارش کرده بودند.

با تلاش تیم پشتیبانی فنی امتحانات، اصلاحاتی در سامانه به عمل آمد که مشکل اکثر این افراد تاکنون مرتفع شده است (به صورت تصادفی با چند نفر از این دانشجویان تماس گرفته شد و از آنها درخواست شد مجدداً در آزمون شرکت کنند. مشکل همه این چند نفر حل شده بود).

از این دسته از دانشجویان، درخواست می‌شود در آزمون آزمایشی شماره ۲ حتماً شرکت کنند و در صورتی که مشکل مرتفع نشده بود مجدداً و از طریق راه‌های ارتباط با تیم پشتیبانی موضوع را اطلاع دهند.

واقعیت آن است که در خصوص هیچ سامانه‌ای (به خصوص سامانه‌ای در سطح سامانه آزمون) نمی توان ضمانت کرد که %۱۰۰ افراد بدون هیچ مشکلی (با استفاده از گوشی، کامپیوتر و...) با سامانه کار کنند.
لذا
در درجه اول پیشنهاد می‌شود همه دانشجویان در آزمون آزمایشی دوم، حتماً شرکت کنند. شرکت در آزمون‏های آموزشی منجر به کاهش استرس و آشنایی بیشتر دانشجویان با سامانه شده و مشکلات احتمالی آنها، زودتر مشخص می‌شود.

در درجه دوم، از دانشجویان درخواست می شود که راه ارتباطی با اساتید (ایمیل، پیام رسان..) داشته باشند که در صورتی که مشکل بارگذاری پیش آمد (در همان بازه برگزاری آزمون) فایل جواب را برای استاد، ارسال نمایند.


سؤال۳-
کند بودن سرعت بارگذاری شدن فایل

پاسخ:
از دانشجویان محترم درخواست می‌شود رزولوشن (کیفیت) تصویربرداری دوربین خود را روی اندازه کمی تنظیم کنند. واقعیت آن است که تصویربرداری از یک نوشته نیاز به رزولوشن بالایی ندارد و حتی روزلوشن ۱۰۰۰*۱۰۰۰ یا پایین تر از آن هم کفایت می‏کند.

لذا حتماً روزلوشن را روی مقدار پایینی تنظیم نمایید. این امر موجب می‌شود تا حجم تصویر کمتر شده و طبیعتاً، بارگذاری آن سریع‌تر شود.

نکته دیگر این است که به هیچ عنوان از فیلترشکن، VPN و .... برای اتصال به سیستم، استفاده نکنید.

سؤال۴-
امکان پیوست چند فایل و افزایش محدودیت حجم

پاسخ:
در تنظیمات انجام شده برای امتحانات، امکان پیوست ۳ فایل برای یک سؤال فراهم است. لذا می‌توان حداکثر تا سه برگه را برای پاسخ یک سؤال، در نظر گرفت و از آنها، تصویر تهیه کرد.

اندازه هر فایل، ۵ یا ۱۰۰ مگ (بسته به امتحان) تنظیم می‌شود که مقداری کاملا مناسب است.


سؤال ۵-
وقتی در یک سؤال تشریحی در کادر پاسخ، چیزی نوشته نشود (و فقط، تصویر، بارگذاری شود) سیستم، جواب را تحت عنوان «#پاسخ ناقص» ثبت می‌کند.

پاسخ:
این مسأله مشکلی ایجاد نمی کند. سیستم، پاسخ به سؤال تشریحی را زمانی کامل می‌داند که کادر پاسخ نیز (علاوه بر بارگذاری تصویر) پر شده باشد و اگر کادر، خالی از متن باشد، آن را پاسخ ناقص می‌داند که هیچ مشکلی در این خصوص، متوجه دانشجو نمی باشد و می توان این کادر را خالی گذاشت.


سؤال ۶-
قطع احتمالی شبکه یا اینترنت (مثلا به دلیل تماس با گوشی فرد) یا برق:

پاسخ:
در خصوص این موضوعات، موارد زیر قابل بیان است.

سامانه همه پاسخ ها (و سایر اعمال کاربر) را مرتبا ذخیره می کند. لذا، در صورت قطع برق یا شبکه، دانشجو می تواند بعد از اتصال، ادامه سؤالات را پاسخ دهد.

پیشنهاد می شود در صورت استفاده از اینترنت گوشی، یک سیم کارت جدید تهیه شود (تا فردی با آن تماس نگیرد و در نتیجه، شبکه، قطع نگردد.

راه کارهای جایگزین را مدّنظر داشته باشید. مثلا اگر برق قطع شد بتوانید با گوشی موبایل (و اینترنت آن)، ادامه امتحان را انجام دهید.

اگر دیدید که سامانه به هر دلیلی کار نمی کند (مثلا صفحه، قفل کرده است، یا در رفتن به سؤالات دچار مشکل هستید و...) پیشنهاد می شود یک بار دیگر، از ابتدا داخل سیستم بشوید.


سؤال۷-
نبودن اطلاعات فرد در سامانه:

پاسخ:
از روز یکشبنه ۱۵ تیرماه ۹۹ اغلب این افراد، ثبت نام خواهند شد. اما دانشجویانی که بعد از این اضافه کردن، مجدداً با این مشکل مواجهند، از روز صبح روز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۹۹ می‌توانند به یکی از شکل‌های زیر، به ادمین فنی ما اطلاع بدهند.

ارسال پیام به آی دی ادمین در پیام رسان ایتا
@majaziqom
تماس با تلفن ۰۲۵۳۲۱۰۳۵۵۱ (شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸:۳۰)


نکته مهم: قابل توجه کاربرانی که با موبایل به سامانه آزمون متصل می شوند. مشابه اکثر صفحات اینترنتی، هنگام وارد کردن نام کاربری (شماره دانشجویی) ، صفحه کلید، روی زبان انگلیسی باشد.



پیرو نظرسنجی انجام شده در روزهای پنج شنبه و جمعه، نظرسنجی دیگری از ساعت ۲ بامداد امروز فعال شده است که از کلیه دانشجویان محترم (اعم از افراد شرکت کننده در نظرسنجی قبلی و افراد جدید و به خصوص، افرادی که در نظرسنجی قبلی مشکل فنی داشتند) درخواست می شود در نظرسنجی دوم نیز شرکت کنند.
این نظرسنجی در همان درس "نظرسنجی و ارزیابی توسط دانشجویان گرامی" قرار گرفته و فعال شده است.

  • گروه خبری : اطلاعیه و اطلاعیه های تصویری, آموزش
  • کد خبر : 3840
کلمات کلیدی